Cum iti alegi biroul potrivit?
Data publicarii: 29-04-2010 | ImobiliareProcedurile prin care trece o companie atunci cand vrea sa-si schimbe sediul nu sunt unele greoaie: cauti spatiul pe care-l doresti, te pregatesti cu anumite conditii, ii prezinti proprietarului activitatea si istoricul firmei, cadeti de acord cu masurile prevazute in contractul de inchiriere (si esti atent la respectivul document, pentru ca este foarte important), dai bani in avans pentru 3 luni de chirie, iti reamenajezi spatiul si poti sa te muti.
"In momentul in care v-ati hotarat sa inchiriati un spatiu office trebuie sa veniti cu temele facute, si anume: sa va clarificati bine criteriile cautarii: suprafata, zona, bugetul.
Pasul doi este ierarhizarea acestor criterii, asa incat sa stie care aspecte sunt obligatorii si care sunt optionale. Chiar daca in acest moment exista o oferta mare in piata, oferta perfecta este greu de gasit" a declarat, pentru Curierul National, Irina Petrescu, Partener Esop Consulting. Ea a mai spus ca in acelasi timp trebuie sa aveti pregatit un mic istoric al firmei deoarece multi proprietari solicita acest lucru.
Contractul de inchiriere trebuie sa fie cat mai clar
Urmatoarea etapa despre care ne-a mentionat Irina Petrescu presupune intocmirea unui contract intre cele doua parti. "Contractul de inchiriere nu este nevoie sa fie facut la notar. Uneori prezenta notarului e solicitata pentru a da "data certa" contractului. Prin data certa, in cazul in care imobilul se vinde, chiriasii au certitudinea ca viitorul proprietar va respecta contractul agreat de ei cu actualul proprietar. Formalitatile la notar presupun costuri in plus care vor fi datorate de cei care le-au solicitat", a mai completat oficialul Esop. Ca o parere generala despre contractul de inchiriere, el trebuie sa fie cat mai clar si sa reglementeze situatiile cele mai importante.
In cadrul contractului stabiliti si perioada pentru care vreti sa inchiriati. "Perioada de inchiriere este de minimum un an. Nu exista o perioada maxima de inchiriere", a subliniat Irina Petrescu. Dar in acelasi timp trebuie sa va asteptati sa platiti cateva luni in avans. "In functie de tipul cladirii si de politica de promovare a proprietarului, avansul solicitat este intre 1-3 luni de chirie", a explicat specialistul imobiliar.
Mai trebuie sa stiti ca in cele mai multe cazuri reamenajarea spatiului se face de viitorul chirias.
Aspecte-cheie ale contractului de inchiriere:
- chiria si cheltuielile de intretinere
- perioada contractuala, modalitati de a iesi din contract inainte de termen
- avansul solicitat de proprietar
- garantia contractuala
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri