Cea de-a sasea conferinta anuala de fiscalitate a Ernst & Young
Data publicarii: 26-01-2012 | Diverse
Ernst & Young anunta ca astazi are loc cea de-a sasea conferinta anuala de fiscalitate la JW Marriott Hotel Bucuresti. Opt specialisti in fiscalitate si consultanta de afaceri din cadrul companiei prezinta principalele modificari aduse Codului Fiscal, Normelor de aplicare a Codului Fiscal si altor acte normative fiscal-contabile, care vor avea impact asupra companiilor din Romania in 2012.
Temele abordate in cadrul conferintei se axeaza pe ultimele schimbari legislative referitoare la: impozitul pe profit si regimul impozitarii nerezidentilor, TVA, impozitul pe venit si contributiile la asigurarile sociale; modificari ale reglementarilor contabile si inchiderea anului fiscal; aspecte legate de litigiile fiscale.
Venkatesh Srinivasan, Partener si Director al departamentului de Asistenta fiscala si juridica Ernst & Young, a deschis conferinta mentionand ca presiunile mediului economic necesita o abordare mai pragmatica din partea autoritatilor fiscale, in ceea ce priveste platitorii de taxe.
Alex Milcev, Partener in departamentul de Asistenta Fiscala, a subliniat impactul semnificativ al schimbarilor din legislatia fiscala si contabila asupra activitatii companiilor. "Intelegerea rapida si corecta a schimbarilor care s-au produs anul acesta in legislatia fiscala si contabila este cu atat mai importanta in contextul actual de volatilitate economica. Conferinta noastra anuala se adreseaza companiilor din Romania, pe care le sprijinim sa tina pasul cu legislatia in continua schimbare si sa-si reduca potentiale costuri legate de interpretarea sau aplicarea inadecvata a reglementarilor in vigoare.”
Miruna Enache, Tax Director, a mentionat ca modificarile aduse Codului Fiscal in 2012 in ceea ce priveste impozitele directe aplicabile persoanelor juridice nu au fost neasteptate. Ea a precizat ca in acest domeniu legislatia a urmat doua tendinte clare, si anume introducerea unor prevederi menite sa acopere tratamentul fiscal pentru tranzactii sau instrumente noi - cele generate de contractele de fiducie, operatiunile celor ce aplica Standardele Internationale de raportare financiara - si introducerea unor prevederi menite sa aduca venituri suplimentare la Bugetul de Stat - amanarea deductibilitatii cheltuielilor cu reparatiile mijloacelor fixe, majorarea taxelor locale pentru cladirile nereevaluate. Prezentarea sa a cuprins si cateva mentiuni privind modificarile declaratiilor de impozit, precum si aspectele monitorizate de autoritatile fiscale in cadrul inspectiilor desfasurate in 2011.
Claudia Sofianu, Senior Manager in cadrul echipei Human Capital, a facut apoi o trecere in revista a modificarilor aduse la impozitul pe venit si contributiile la asigurarile sociale ce intra in vigoare de la 1 ianuarie 2012.
"In ceea ce priveste impozitul pe venit, printre modificarile-cheie aduse Codului Fiscal in septembrie si decembrie anul trecut, se numara: introducerea conceptului de fiducie si a regimului fiscal aferent, reglementarea inchirierii de camere in scop turistic si schimbarea termenului unic pentru depunerea declaratiei anuale si plata impozitului (de la 15 mai la 25 mai). Referitor la contributiile de asigurari sociale, Claudia a mentionat ca unele din prevederile recente care intra in vigoare de la 1 iulie 2012, pot ridica dificultati de implementare datorita transferarii competentei de administrare fiscala de la agentiile specializate la autoritatile fiscale nationale.”
Cu privire la modificarile aduse taxei pe valoarea adaugata ce intra in vigoare din ianuarie 2012, Nina Gurdis, Tax Senior Manager, a mentionat ca modificarile-cheie inlud deductibilitatea TVA aferenta autoturismelor si combustibilului, anularea din oficiu a inregistrarii de TVA si consecintele asupra dreptului de deducere a TVA, precum si prevederile privind stabilirea din oficiu a TVA de catre organele fiscale in cazul nedepunerii decontului de TVA. De asemenea, a fost pusa in discutie tratamentul de TVA aplicabil in cazul achizitiilor de creante, in lumina deciziei Curtii Europene de Justitie GFKL, emisa in 2011.
Radu Tudoran, Director Executiv, a trecut in revista principalele modificari ale reglementarilor contabile produse in 2011, printre care modificarile aduse Legii contabilitatii, introducerea sistemului simplificat de contabilitate, contabilitatea grupurilor de interese economice. Modificarile au fost mentionate in contextul inchiderii exercitiului financiar 2011, punandu-se accentul pe noile obligatii declarative introduse cu privire la situatiile financiare si raportarile contabile anuale.
Gelu Gherghescu, Partener in departamentul de Asistenta in afaceri, a mentionat ca trecerea la IFRS ca baza a contabilitatii a fost un proiect care in anumite cazuri a implicat implementarea de aplicatii noi sau modificarea celor existente, si chiar modificarea sau rafinarea unor metodologii contabile.
Octavian Bratu, Manager, a oferit o serie de informatii practice despre inchiderea exercitiului financiar 2011 si a prezentat noul Ordin nr. 52/2012 adoptat de Ministerul Finantelor Publice, care vizeaza intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor anuale.
Dan Ciupala, Senior Manager in cadrul Platis Bazilescu SPARL, societatea de avocatura asociata Ernst & Young in Romania, a trecut in revista modificarile Codului de Procedura Fiscala incidente in cazul executarii silite a creantelor fiscale. "Modificarile si completarile Codului de Procedura Fiscala introduse prin Ordonanta Guvernului nr.29/2011 clarifica ordinea folosirii mijloacelor de comunicare a actului administrativ fiscal in sensul ca actul administrativ fiscal se comunica prioritar prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Numai in cazul in care comunicarea actului administrativ fiscal nu este posibila prin remitere sau mijloace de comunicare cu confirmare de primire se va utiliza comunicarea prin mass-media. Actul administrativ fiscal care nu a fost comunicat in acest fel, este inopozabil contribuabilului si nu produce efecte juridice" a precizat Dan Ciupala.
In finalul conferintei Gabriel Apostu, Partener in cadrul departamentului de Asistenta in afaceri, a trecut in revista cele mai importante aspecte legate de facturarea electronica, scenarii pe care companiile le pot aplica in cazul in care doresc sa utilizeze schimbul de facturi electronice, precum si consideratii legate de implementarea acestor scenarii.
La eveniment participa peste 225 de persoane, reprezentand principalele companii romanesti si multinationale din toate domeniile de activitate, de la cel financiar-bancar, pana la FMCG, retail, industria de petrol si gaze, si industria farmaceutica.
Despre Ernst & Young
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 22,9 miliarde dolari in anul 2011. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 450 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri