Ministerul Comunicatiilor a lansat, luni, initiativa ''Romania Comunica''
Data publicarii: 26-03-2019 | Economie
Ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, Alexandru Petrescu, a lansat, luni, initiativa ''Romania Comunica'', un forum de dezbatere si proiectie strategica privind directia de urmat pentru Romania in adoptarea tehnologiei informatiei la nivel national, se arata intr-un comunicat al ministerului de resort.
Lansarea initiativei a avut loc in cadrul unui eveniment organizat in cooperare cu Institutul Aspen Romania, in prezenta reprezentantilor industriei de profil, mediului academic, autoritatilor din domeniul consultantilor si sistemului financiar.
"Romania traverseaza o etapa de dezvoltare digitala intensa si de pozitionare ca hub tehnologic emergent la nivelul Europei. Este momentul sa intensificam consultarile si schimbul de experienta la nivel national si transfrontalier, sa aducem pragmatism si actiune viziunii cu privire la demersurile de promovare a politicilor publice in domeniu, intrucat doar intr-o deplina convergenta cu reprezentatii industriei actiunile Guvernului se regasesc in beneficii tangibile la nivelul firmelor si cetatenilor Romaniei. Prin lucrarile Consiliului Consultativ Romania Digitala, prin initiativa 'Romania Comunica' si prin eforturile depuse in conducerea lucrarilor domeniului digital la nivelul Presedintiei Consiliului UE, suntem increzatori in progresele ireversibile ale Romaniei, sustinute de adoptarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor in guvernare, economie si societate", a declarat ministrul Comunicatiilor.
La randul sau, Mircea Geoana, presedintele Institutului Aspen Romania, a sustinut ideea ca misiunea entitatii pe care o conduce este aceea de promovare a unui dialog informat si non-partizan, pe diverse teme de interes pentru societatea romaneasca.
"In cadrul Programului Aspen Tehnologie & Societate ne propunem sa identificam solutii pentru imbunatatirea politicilor publice privind evolutiile tehnologice si impactul acestora asupra societatii in ansamblu", a spus Geoana.
Potrivit MCSI, initiativa "Romania Comunica" reprezinta un forum de dezbatere si proiectie strategica privind directia pe care trebuie sa o urmeze Romania in adoptarea tehnologiei informatiei la nivel national si are la baza un program de actiuni si evenimente pentru imbunatatirea comunicarii cu reprezentantii industriei de profil si ai institutiilor interesate de implementarea cu succes a digitalizarii in economia si societatea romaneasca.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză