Finantele vor prezenta, marti, la Bruxelles noua grila de calcul a taxei auto
Data publicarii: 18-05-2007 | Finante-BanciExpertii Ministerului Economiei si Finantelor au programat, pentru marti, o intalnire la Bruxelles cu specialistii Directiei de Taxe a Comisiei Europene pentru a discuta modificarile propuse pentru taxa de inmatriculare auto, au declarat surse din institutie.
Potrivit surselor citate, intalnirea se va incadra in termenul de doua luni, care va expira pe 23 mai, impus de Comisia Europeana autoritatilor de la Bucuresti pentru a rezolva solicitarile referitoare la taxa de inmatriculare.
Expertii din Finante le vor prezenta specialistilor europeni o grila de calcul a taxei de inmatriculare si vor stabili impreuna cu acestia eventualele noi modificari, cu atat mai mult cu cat una dintre cele doua obiectii exprimate de Comisia Europeana nu si-a gasit inca solutia.
In scrisoarea trimisa Ministerului Economiei si Finantelor, in urma cu aproape doua luni, Comisia a considerat ca taxarea masinilor la mana a doua vandute de cetatenii romani este discriminatorie fata de cele vandute de cetatenii din alte state membre UE, precum si ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi. In urma cu circa doua saptamani, Finantele au raspuns Comisiei printr-o scrisoare in care au prezentat principiile pe baza carora va fi formulata noua grila de calcul. Aceste principii raspund, insa, doar uneia dintre cele doua solicitari ale Comisiei, respectiv celei privitoare la nivelul taxei pentru masinile vechi.
Finantele nu intentioneaza sa introduca taxarea si in cazul vanzarii masinilor la mana a doua inmatriculate in Romania. Reprezentantii ministerului apreciaza ca pretul acestor autoturisme include deja plata altor taxe, precum accize, fapt care va fi invocat si in fata specialistilor europeni.
Putatoarea de cuvant a comisarului pentru taxe si uniune vamala, Maria Assimakopoulou, a confirmat discutiile cu autoritatile romane si a declarat ca acestea au informat, recent, Comisia Europeana ca doresc sa modifice legislatia in scopul de a o alinia la reglementarile europene. "In scrisoare, autoritatile romane au prezentat principalele directii ale noii legislatii fara a trimite si un proiect concret. Comisia considera aceasta scrisoare ca pe un raspuns la notificarea sa", a explicat Assimakopoulou.
Procedura de incalcare a tratatului, inceputa in urma cu aproape doua luni impotriva Romaniei, va inceta daca expertii Comisiei vor considera ca noua legislatie romaneasca este aliniata dispozitiilor europene. In caz contrar, Comisia va trimite Romaniei o argumentatie (reasoned opinion) care reprezinta a doua etapa a procedurii si care contine recomandari clare privind modul in care trebuie sa fie modificata taxa. Daca nici in aceasta situatie autoritatile romane nu se vor conforma, Comisia Europeana ar putea da in judecata statul roman.
Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere