Romanii cred ca imaginea tarii lor este de nota 6 si se va imbunatati peste 17 ani
Data publicarii: 22-05-2007 | EconomieRomanii considera ca imaginea tarii lor in strainatate este de nota 6, iar o ameliorare a acestei imagini se va observa abia peste 17 ani, releva un studiu realizat in luna mai de Metro Media Transilvania, la cererea Agentiei de Strategii Guvernamentale. Potrivit cercetarii, 32% dintre romani apreciaza ca Romania are o imagine buna si foarte buna, in timp ce 26% cred ca imaginea este proasta si foarte proasta, iar 38% considera ca aceasta este neutra. Astfel, romanii au calificat imaginea tarii lor in strainatate ca fiind, in medie, de nota 6, pe o scala de la 1 la 10, unde 10 inseamna o imagine foarte buna.
Punctele tari ale Romaniei, in perceptia propriilor sai cetateni, sunt cadrul natural frumos (conform a 25% dintre subiecti), atractiile turistice (23%) si oamenii (23%). "Cu ponderi mai mici se regasesc si mentiuni despre cultura si traditiile romanesti, despre bucataria nationala si despre sport", remarca autorii studiului.
La polul opus, la capitolul puncte slabe, romanii plaseaza, in ordine, coruptia (28%), situatia economica (20%), situatia politica si politicienii (17%). Tot printre punctele slabe, romanii au considerat ca se afla infrastructura (14%), saracia (13%), problemele de mediu (11%) si minciuna, necinstea, hotia (9%).
"In medie, vor trece circa 17 ani pana cand imaginea Romaniei in strainatate se va imbunatati", constata autorii cercetarii. Cei mai optimisti romani (26%) cred ca imaginea se va ameliora in 6-10 ani, in timp ce pesimistii (3%) apreciaza ca imaginea nu are nicio sansa de schimbare. Majoritatea romanilor (51%) spera ca imaginea sa sufere modificari in bine, in cel mult 15 ani.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.104 persoane, in 98 de localitati si are o marja de eroare de +/-3%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online