Bancpost va emite in luna iunie obligatiuni in lei scadente dupa cinci ani
Data publicarii: 22-05-2007 | Finante-BanciDivizia Global Markets a Bancpost va lansa pe piata romaneasca, in luna iunie, o emisiune de obligatiuni in valoare de 50 milioane lei (15,3 milioane euro) cu o maturitate de cinci ani si dobanda in crestere dupa fiecare an, a anuntat luni banca intr-un comunicat de presa.
"Emisiunea reprezinta o premiera pentru obligatiunile in lei datorita mecanismului de plata a dobanzii", se spune in comunicatul Bancpost. Astfel, in schimbul dreptului pe care emitentul si-l rezerva de a rascumpara obligatiunile la oricare aniversare de cupon la 100% din pretul de emisiune (callability), emitentul va plati pentru obligatiuni o dobanda fixa de 7,25% pe an in primul an, 7,50% pe an in al doilea an, 7,75% pe an in al treilea an, 8,00% pe an in al patrulea an si 8,25% pe an la sfarsitul celui de al cincilea an.
Unul din motivele principale ale lansarii noii emisiuni este interesul aratat de comunitatea locala si internationala de investitori pentru plasamente in lei, se mai arata in comunicatul de presa.
De la inceputul anului, Bancpost a mai lansat pe piata romaneasca o emisiune de obligatiuni corporative cu scadenta in zece ani, precum si emisiuni de obligatiuni corporative structurate, la care plateste o dobanda variabila, in functie de evolutia cursului de schimb euro/leu.
Banca mama a Bancpost, EFG Eurobank Ergasias, a lansat pe piata internationala, prin intermediul subsidiarei din Londra - EFG Hellas PLC - doua emisiuni de obligatiuni corporative in moneda romaneasca. Prima emisiune a avut loc anul trecut in luna octombrie, in valoare de 230 milioane lei si cu scadenta la trei ani, pentru care grupul financiar plateste o dobanda anuala variabila (8,68% in momentul listarii), arata datele publicate de Bursa din Luxemburg. A doua emisiune a EFG Hellas PLC a avut loc in luna februarie a acestui an, cu dobanda anuala fixa de 6,2%, in valoare de 100 milioane lei si scadenta in zece ani.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial