BCR majoreaza la 1,5% comisioanele aferente facturilor platite la ghiseu
Data publicarii: 22-05-2007 | Finante-BanciBanca Comerciala Romana (BCR) a modificat, incepand de luni, 21 mai, politica de comisioane pentru produsele, serviciile si operatiunile retail, in sensul stimularii platilor electronice din cont bancar, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. "Prin aceasta masura dorim sa incurajam platile fara numerar in detrimentul celor cash. Va fi mai avantajos sa platesti electronic decat cu cash. Clientii vor fi motivati sa utilizeze solutii cat mai convenabile si mai ieftine, permanent disponibile indiferent de programul de lucru al unitatilor bancare", a declarat Martin Skopek, vicepresedinte executiv al BCR.
Astfel, BCR modifica valoarea comisionului de depunere numerar in lei in conturi proprii sau ale altor clienti BCR (persoane fizice, persoane fizice autorizate sau persoane juridice), la ghiseele bancii, la nivelul de 1 RON/operatiune. Fac exceptie:
a)depuneri de numerar efectuate in scopul constituirii/ alimentarii de depozite/ conturi de economii sau in scopul achizitionarii de certificate de depozit;
b)depuneri efectuate de catre persoane fizice reprezentanti/ delegati ai persoanelor juridice in conturi de persoane juridice;
BCR introduce comisionul pentru plati in numerar in lei la ghiseele bancii, reprezentand contravaloarea facturilor/ contractelor etc. de furnizare utilitati/ prestare servicii/ vanzare produse pe care o persoana fizica o datoreaza unei persoane juridice / persoane fizice autorizate client al BCR, in valoare de 1,5% minim 5 RON/operatiune. Comisioanele aferente operatiunilor efectuate in baza Conventiilor incheiate intre banca si beneficiarul sumelor pana la data intrarii in vigoare a noilor reglementari, se platesc conform prevederilor acestor conventii. In cazul in care facturile de utilitati/servicii sunt platite prin intermediul cardului de la ATM, comisionul este ZERO.
De asemenea, BCR modifica comisionul pentru operatiunea de retragere numerar in lei la ghisee la 0,4% minim 3 lei (RON). Clientii bancii pot plati, in schimb, un comision semnificativ mai mic daca retrage numerar de la ATM, utilizand un card BCR. Comisionul in aceasta situatie este de 0,2% minim 0,2 lei (RON)/operatiune. Daca posesorul de card este salariat bugetar, student sau pensionar comisionul este ZERO.
Totodata, se introduce comisionul de modificare/anulare a instructiunilor de plata si/sau mandatului dat bancii prin Direct Debit si Standing Order in valoare de 2 lei (RON)/ operatiune. Comisionul se aplica clientilor care vor incheia contracte cu banca privind plata prin Standing Order sau de mandat privind plata prin debitare directa dupa intrarea in vigoare a noilor reglementari.
In domeniul cardurilor de credit in lei, BCR anuleaza comisionul de 12,5 lei (RON) pentru emitere, emitere initiala, reinnoire si emitere suplimentara pentru utilizator autorizat, comisionul pentru deschidere de cont, de 2,5 lei (RON) si comisionul de interogare la Biroul de Credit, de 5 lei (RON). In consecinta, emiterea cardului de credit este practic gratuita.
Totodata, banca creste comisionul de mentenanta anuala de la 12,5 RON la 24 RON, acesta urmand a se plati dupa un an de utilizare a cardului.
De asemenea, banca creste nivelul dobanzii pentru cardurile de credit existente in bilant si in afara bilantului cu 1,90 p.p. In acelasi timp modifica comisionul de intarziere la plata la 5% minim 30 lei (RON) si reduce perioada pentru care banca elibereaza gratuit duplicatul extrasului de cont, de la 6 luni la 3 luni.
Pentru cardul de credit in EURO - BCR MasterCard GOLD - BCR majoreaza plafonul de retragere de numerar la 1.500 EURO / zi.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online