Lipsa de transparenta a bancilor incurca clientii la compararea produselor de creditare
Data publicarii: 02-08-2007 | Finante-BanciPretul platit pentru bani este dobanda. Dobanda este platita celor care au economii pentru a-ti pune la dispozitie suma de bani necesara planurilor tale. Pe de alta parte, comisioanele bancare sunt percepute de banci pentru serviciile prestate ca intermediari intre oferta si cererea de bani. Bancile castiga si din diferenta dintre dobanzile incasate de la creditori si dobanzile platite debitorilor (deponenti, banci straine etc.), dar aceste profituri sunt considerate, in teoria financiara, ca bonificatii pentru riscurile aferente creditului preluate de catre banca.
Ofiterul de credite are obligatia sa prezinte si sa explice toate costurile creditului, dar deseori clientul afla toate costurile abia dupa ce depune actele de solicitare sau dupa ce semneaza contractul de credit, cand este prea tarziu. Transparenta se plateste, in cazul in care pentru evaluarea dosarului banca percepe un comision de analiza sau comision de retragere dosar, care nu sunt recuperabile daca clientul opteaza pentru alta banca.
Potrivit consultantilor financiari ai Finand, lipsa de transparenta din partea bancilor privind comisioanele percepute, este principala dificultate in compararea produselor de creditare. Rata dobanzii, comisionul de acordare si comisionul de rambursare anticipata sunt costurile cele mai usor de aflat, dar pe langa acestea exista alte costuri din categoria comisioanelor, mai putin transparente si astfel mai greu de comparat. Aceste comisioane reprezinta un cost foarte serios, care va influenta decizia finala privind alegerea produsului de creditare.
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial