Bancile mari au vandut un milion de carduri in sase luni
Data publicarii: 16-08-2007 | Finante-BanciCei mai importanti patru emitenti au scos pe piata 1.200.000 de carduri de la inceputul anului. Gradul de utilizare la comercianti nu sare, in medie, de 20%, noteaza Cotidianul. Peste un milion de carduri emise, majoritatea de debit, altele folosite doar la bancomat. Cam acesta este bilantul la sase luni a patru dintre cei mai importanti emitenti din Romania. Dobinzile si comisionele inca mari, dar si lipsa unei educatii financiare transforma insa cardul intr-un simplu instrument de depozitare a banilor fara prea multe valente investitionale, avind in vedere dobinda neglijabila oferita pentru conturile atasate la cardurile de debit.
La BRD, doar 40% dintre cardurile de debit au si un descoperit de cont, la Raiffeisen, 25%, iar la Bancpost, aproximativ 5%. BCR ramine lider al pietei, insa, din totalul celor 2,3 milioane de carduri active, doar 180.000 sint carduri de credit. Ponderea nu este mult diferita nici la celelalte banci contactate de Cotidianul. Raiffeisen are 200.000 de carduri de credit dintr-un total de 1.200.000, iar Bancpost, 29.000 din aproape 3.000.000 de carduri. Gradul de utilizare la comercianti, probabil cel mai important indicator al maturitatii pietei cardurilor, are un nivel rezonabil doar la Raiffeisen. "Rata de folosire a cardurilor de credit pentru plati la comercianti este de peste 70%", a spus Titi Stoenescu, director de carduri la Raiffeisen.
In rest, BCR are un grad de utilizare la comercianti putin peste 10%, BRD, 27%, iar Bancpost, doar 5,5%. "In privinta utilizarii cardurilor la comercianti, lucrurile au mers destul de greu la inceput. A trebuit sa se schimbe mentalitatea consumatorilor, iar acestia sa nu mai stea la cozi pentru a retrage bani de la bancomat si sa inceapa sa plateasca cu cardul", explica Denisa Mateescu, director pe zona sud-est europeana a MasterCard Europe.
Cardurile pentru firme sint aproape inexistente. "Pentru persoane fizice avem peste 1,4 milioane de carduri de debit si de credit active, iar pentru persoane juridice avem aproximativ 34.500 de carduri active", spune Titi Stoenescu. Din 2.039.000 de carduri, BRD are doar 42.181 de carduri pentru companii, potrivit datelor furnizate de banca. Bancpost a emis 7.000 de carduri pentru companii si peste 1.700.000 pentru persoane fizice. "Pe piata din Romania, segmentul cardurilor de business este la inceputuri. Daca putem vorbi de o segmentare a clientelei formata din persoane fizice, in privinta companiilor, oferta este destul de saraca", a spus Mateescu.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare