Comertul online, o afacere estimata la 30 milioane de euro in 2007
Data publicarii: 23-08-2007 | AfaceriUn calculator, o conexiune la internet si un card alimentat sunt ingredientele necesare pentru a scapa de drumurile prin magazine pentru cumparaturi, noteaza Gandul. Statisticile arata ca, "shoppingul" online a prins destul de bine la romani, iar piata s-a dezvoltat vertiginos. In prezent, poti sa cumperi aproape orice din fata calculatorului, de la paine sau legume pana la electrocasnice de ultima ora. In Romania, exista in acest moment aproximativ 1.500 de magazine online distribuite in intreaga tara. Dintre acestea numai 500 au implementata o solutie de plata online prin card. In 2006, cifra de afaceri din acest domeniu a ajuns la aproape 10 milioane euro. In prima jumatate a lui 2007 s-a cumparat din fata calculatorului de 14,3 milioane euro, iar pentru sfarsitul anului se estimeaza o cifra de afaceri de 30 milioane de euro, de trei ori mai mult decat anul trecut.
"Printre cele mai interesante lucruri vandute pana acum se numara predictiile astrologice si goblenurile. O tranzactie inedita a fost facuta de un comerciant roman inrolat in sistemul ePayment, care a vandut online unui client o excursie cu elicopterul. In Romania se poate cumpara orice online, cu exceptia produselor interzise de lege (droguri, substante halucinogene etc.). Nu se pot cumpara si vinde online nici produse si continut de tip "adult", precum tigari si medicamente, datorita unor limitari impuse de banci si entitatile emitente de carduri si care sunt strict legate de nivelul posibil de frauda si de evaziunea fiscala. Din aceleasi considerente nu se pot practica online nici jocurile de noroc, loteriile sau pariurile", a declarat Carmen Sebe, CEO la GECAD ePayment, companie care se ocupa de implementarea solutiilor pentru plati electronice.
Comisioane in functie de suma cheltuita
Sistemul de cumparaturi este simplu: intri pe site-ul magazinului, iti faci cumparaturile ca din supermarket, adica le pui in cos, la final ti se prezinta nota de plata si eventualul discount oferit. In ceea ce priveste plata, poti opta pentru achitarea la domiciliu, atunci cand ti se aduce marfa sau pentru plata cu cardul, intrand intr-o pagina securizata. In prezent, cea mai utilizata metoda este cea de plata la domiciliu.
Firmele care se ocupa de tranzactiile online percep si anumite comisioane pentru transportul marfurilor, insa acestea difera in functie de suma cheltuita sau de distanta la care trebuie facuta livrarea. Firmele care sunt la inceput de drum sau cele care lanseaza anumite promotii nu percep nici un comision, ba mai mult ofera reduceri semnificative. Spre exemplu, la achizitionarea unui produs electronic in valoare de minimum 500 de lei nu se plateste nici o taxa in plus.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI