Seful Renault spune ca grupul isi pune in joc reputatia pentru noua Laguna
Data publicarii: 30-08-2007 | AutoDirectorul producatorului auto francez Renault sustine ca grupul isi pune in joc reputatia prin lansarea noului model Laguna III, care va avea loc in octombrie si reprezinta primul pas din planul ambitios de redresare a profitului companiei, scrie Reuters. "Laguna este un model foarte important pentru Renault si nu ne permitem sa se transforme intr-un esec", a declarat directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, cu ocazia unui test drive organizat pentru presa. "Da, ne punem reputatia in joc", a precizat el.
Compania franceza a investit 1,05 miliarde euro in noua masina, pentru dezvoltarea modelului si utilarea uzinei de la Sandouville, in apropiere de Le Havre, in nordul Frantei. O suma apropiata a fost investita in versiunea anterioara a Laguna si oficialii Renault au declarat ca aceste costuri puteau fi mai mici, insa grupul este hotarat sa obtina calitatea potrivita. Versiunea precedenta a Laguna nu a adus rezultate optime din cauza unor defectiuni electrice in primii doi ani de productie iar spre sfarsitul vietii a devenit "foarte neprofitabila", a spus Ghosn, care a adaugat ca noua Laguna va avea o marja operationala cu mult peste tinta de 6% pana in 2009 stabilita pentru intregul grup.
Analistul de la Deutsche Bank, Gaetan Toulemonde, a spus ca a doua versiune a Laguna inregistreaza pierderi estimate la 200 milioane euro si ca marja tintita, de 6 pana la 7%, ar aduce un profit de 200 milioane euro.
Reprezentantii Renault au refuzat sa dea tinte de vanzare pentru Laguna, dar analistii estimeaza o tinta intre 180.000 si 200.000 de unitati pe an pana in 2009 si ca modelul ar trebui sa se vanda in peste 900.000 de unitati pentru a aduce venituri "decente", raportate la investitia facuta.
Potrivit directorului insarcinat cu problemele de calitate de la Renault, Yann Vincent, costurile au fost mari, insa multe dintre imbunatatirile de design, contructie si productie vor fi aplicate si altor vehicule. Renault a beneficiat si de experienta de productie a partenerului Nissan, din care compania frantuzeasca detine 44%. Producatorul francez foloseste, de asemenea, motoare si cutii de transmisie fabricate prin afacerea dezvoltata in parteneriat cu Nissan. Platforma Laguna nu este insa folosita de Nissan. Uzina de la Sandouville va produce 600 de masini Laguna pe zi, timp de 216 zile muncitoare pe an, adica aproximativ 130.000 de masini anual, insa acest numar poate fi usor redus ori crescut, in functie de context.
La prezentarea planului cu obiectivele companiei pentru 2009, in februarie anul trecut, directorul Renault a spus ca vanzarile anuale de masini ar trebui sa fie cu 800.000 de unitati peste cele din 2005, marja operationala ar trebui sa fie de 6%, iar modelul Laguna se va plasa intre primele trei masini din gama sa, din punctul de vedere al calitatii.
Ca un semn de incredere, Renault si-a extins garantia pentru Laguna de la doi la trei ani. Modelul a fost lansat in ianuarie 1994 si s-a vandut in peste 2,3 milioane de exemplare din primele doua generatii. A treia versiune a Laguna marcheaza intoarecerea marcii in segmentul de lux, insa in partea inferioara a acestuia, in conditiile in care preturile de lansare ale masinii vor fi intre 21.500 si 35.750 euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall