Inceputul anului scolar aduce retailerilor vanzari de peste doua milioane de euro

Data publicarii: 30-08-2007 | Afaceri

Retailerii de rechizite scolare Diverta si Astra Plus estimeaza pentru lunile august -septembrie, vanzari de peste doua milioane de euro, in aceasta perioada realizandu-se peste 20% din rulajul intregului an, au declarat reprezentantii companiilor. "Lunile in care cresc vanzarile la produsele scolare sunt august si septembrie. Pentru perioada 20 august-20 septembrie estimam vanzari in valoare de doua milioane de euro pentru segmentul de produse scolare. Acest lucru inseamna o crestere de 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Estimam ca produsele de brand, cu licenta se vor vinde cel mai bine" a declarat directorul de marketing si comunicare Diverta, Ligia Zaharia.

Noile produse de brand din portofoliul Diverta sunt Bratz, Hot Wheels, Ratatouille, Mickey Retro, Spidermen 3. "Totusi, produsele branduite cu personajele de desene animate Harry Potter, Princess, Barbie, Witch sau Winnie the Pooh se afla inca in topul preferintelor copiilor", a explicat Zaharia.

Anul trecut, cele mai mari vanzari inregistrate de Diverta pe acest segment au fost reprezentate de caiete (30% din segmentul articolelor scolare), urmate de accesorii cu 19% (radiere, ascutitori, seturi de geometrie, articole din hartie precum cea creponata si glace, etichele scolare, plastelina), articolele de desen 13% (acuarele, tempera, pensule, bloc de desen), in timp ce 12% au revenit vanzarilor de ghiozdane si penare, urmate de markere, creioane cerate si colorate petru copii cu 10%.

"Comportamentul consumatorului fata de articolele scolare este puternic influentat de serialele de desene animate, de lansarile de filme in cinematografe si pe DVD, dar si de elementele de design si calitate" a adaugat directorul de marketing si comunicare Diverta.

Un alt jucator important de pe piata de papetarie si rechizite scolare Astra Plus, si-a bugetat vanzari de 2,7 milioane euro din produsele scolare, pentru inceputul anului scolar 2007-2008. "In perioada de varf vanzarile de produse scolare cresc in general cu aproximativ 800-1.000 de procente fata de o perioada obisnuita din an. In aceste 2-3 luni se realizeaza in medie 20-25% din rulajul intregului an", au adaugat oficialii BeProffice.

Astra Plus a incheiat parteneriate cu cinci noi branduri Crayola (instrumente educationale), Online (instrumente de scris), articole din gama pentru copii de la 3M, Inoxcrom si Staedler. Anul trecut, cele mai mari volume de vanzari de sezon ale Astra Plus s-au realizat din caietele scolare (4,5 milioane de produse), coperti (600.000 unitati) sau articolele de geometrie (400.000 unitati) si produse pentru desen si colorat (250.000 unitati).

Valoarea pietei de papetarie din Romania se ridica la 150-200 milioane euro si inregistreaza un ritm de crestere de aproximativ 10-15%, datorat in principal cresterii puterii de cumparare a consumatorilor. Din piata de papetarie, principalele categorii de produse scolare sunt caietele si copertile, articolele de scris si colorat, ghiozdanele si penarele.

Astra Plus si Office Express sunt cele doua canale de distributie ale BeProffice. Astra Plus este unul dintre principalii furnizori de produse scolare pentru modern mass market (Metro, Selgros, Cora, Carrefour, Auchan, Real, Kaufland etc), revanzatori si retaileri (lanturi de librarii, magazine specializate si  Diverta). Office Express este liderul pietei de distributie produse pentru birou, sub care Be Proffice isi desfasoara activitatea pe piata business to business. Astra Plus distribuie si brandul propriu de caiete scolare al BeProffice, Maxx.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG