Biletele de tren pe rutele Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Brasov s-ar putea ieftini
Data publicarii: 04-09-2007 | EconomieCFR Calatori ar putea ieftini biletele de tren pe rutele Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Brasov si retur prin eliminarea suplimentului de viteza sau mutarea unor trenuri dintr-o clasa in alta, a declarat directorul CFR Calatori, Alexandru Noaptes. "Nu este normal ca pasagerii sa plateasca suplimentul de viteza in cazul unor trenuri care au intarzieri mari. Am facut adrese catre CFR Infrastructura pentru micsorarea taxei de utilizare a infrastructurii, astfel incat sa nu se mai perceapa suplimente de viteza", a declarat Noaptes.
Acesta a facut referire la trenurile de pe traseul Bucuresti-Constanta, care pleaca din Gara de Nord si ajung cu intarzieri de cateva ore la destinatie.
Oficialul CFR Calatori a mai aratat ca trenurile de tip personal care pleaca din gara Obor ajung aproximativ in acelasi timp cu trenurile intercity sau rapid care pleaca din Gara de Nord. "In cursul zilei de marti, vom avea o intalnire cu reprezentantii CFR Infrastructura si cu cei ai Ministerului Transporturilor (MT) pentru a elimina suplimentul de viteza in cazul trenurilor Bucuresti-Constanta care pleaca din Gara de Nord", a mai spus reprezentantul CFR Calatori.
Noaptes a precizat ca aceasta masura privind eliminarea suplimentelor de viteza ar putea fi aplicata si pentru trenurile Bucuresti-Brasov, deoarece in curand vor incepe lucrarile de reabilitare a infrastructurii de pe aceasta ruta, lucrari care vor dura trei ani.
Totodata, Noaptes a precizat ca o alta solutie ar fi declasificarea trenurilor de rang inalt, respectiv intercity sau rapid, care sa fie transformate in trenuri accelerat, reducandu-se astfel costul unui bilet.
Oficialul CFR Calatori a mai spus ca aceste reduceri de tarife s-ar putea aplica si pe alte rute, in cazul in care se constata ca exista intarzieri foarte mari din cauza lucrarilor.
Potrivit datelor MT, suplimentul de viteza pentru un intercity la clasa I Bucuresti-Constanta este de 38,30 lei, iar la clasa a II-a, de 27 de lei. In ceea ce priveste suplimentul de viteza pentru un tren rapid, pentru aceeasi distanta, pentru clasa I tariful este de 30,5 lei, iar la clasa a II-a - 23,1 lei.
Noaptes a mai spus ca au fost multe situatii in care calatorii au pierdut legaturile in Gara de Nord din cauza intarzierii unor trenuri, situatie in care au fost puse la dispozitia acestor calatori vagoane speciale.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025