Apartamentele noi sunt mai mici cu 20% decat in 2006
Data publicarii: 17-09-2007 | ImobiliareDezvoltatorii imobiliari au redus suprafetele pentru a mentine locuintele in limite de pret accesibile, noteaza Cotidianul. Apartamentele cu trei si patru camere sint destul de putine in noile ansambluri rezidentiale destinate clasei de mijloc. Mai mult, suprafetele apartamentelor scoase la vinzare au scazut comparativ cu anul trecut. "Proiectele lansate pe piata in primele sase luni ale anului pun in vinzare apartamente cu dimensiuni mai mici decit cele oferite anterior, pentru a compensa cresterea de pret constanta de pe piata.
Astfel, un apartament de doua camere in proiectele noi din 2007 poate avea o suprafata de 54 de metri patrati construiti, in timp ce, acum 12 luni, un proiect similar ca pozitionare si finisaje oferea apartamente de doua camere cu o suprafata de 70 mp construiti", spune Simina Istrate, Specialist Investment in cadrul Colliers International. Astfel, se poate observa o reducere a suprafetelor cu aproximativ 20%. Pe piata care se adreseaza segmentului mediu sint cerute preponderent garsonierele si apartamentele cu doua camere.
"Exista in continuare o cerere mare pentru apartamentele cu doua camere. Aceasta concentrare a cererii exista si din cauza preturilor mari pentru apartamentele cu patru sau chiar trei camere. Aceste preturi se mentin la un nivel ridicat din cauza suprafetelor inca prea mari pentru clasa medie, ceea ce face ca pretul acestor apartamente sa se apropie de clasa de lux. Daca dezvoltatorii vor fi dispusi sa scada suprafetele, atunci cererea pentru apartamentele cu trei si patru camere va creste", spune Razvan Stroescu, manager residential brokerage la compania Coldwell Banker Affiliates of Romania.
Brokerii pot sa faca si un portret-robot al apartamentului pentru clasa medie. "Apartamentele care se adreseaza segmentului mediu si mediu plus se incadreaza aproximativ in urmatoarele suprafete construite: garsoniere, intre 39-59 mp, doua camere, intre 53-89 mp, trei camere, intre 76-158 mp, patru camere, intre 110-186 mp, penthouse, intre 78-158 mp, si duplex, intre 150-212 mp. Pretul de vinzare pentru proiectele adresate clasei medii variaza intre 900 si 1.600 de euro/mp, plus TVA, zona fiind elementul ce marcheza in primul rind pretul, dar si terenul disponibil, accesul si facilitatile", spune Georgiana Sandu, director de vinzari la Departamentul rezidential al companiei Neocasa.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online