MasterCard si Banque Accord: prima tranzactie europeana contactless cu un card co-branded

Data publicarii: 13-11-2007 | Finante-Banci

MasterCard Europe isi intareste pozitia pe piata platilor contactless prin lansarea primului pilot european MasterCard PayPass cu carduri co-branded, in parteneriat cu Banque Accord, institutia bancara a lantului francez de hypermarket Auchan, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro.

Proiectul initial se va derula pe sase luni, va include si magazinele de haine Bizbee si lantul de restaurante Flunch si va fi dezvoltat in Englos, la vest de Lille, in nordul Frantei. Practic, pilotul va fi baza de pornire pentru un program de nivel national, care va fi implementat incepand cu 2009. O prima implementare la nivel national este planificata pentru cel de al doilea trimestru din 2008.

Utilizand MasterCard PayPass, consumatorii vor trece cardul lor co-branded PayPass prin fata unui cititor echipat cu tehnologia PayPass pentru a realiza tranzactii cu o valoare mai mica de Ç25 la toti comerciantii participanti la program. Tehnologia inovatoare PayPass a fost special conceputa pentru ca platile de valoare mica sa poata fi realizate rapid, sigur si usor, iar clientii sa nu mai fie obligati sa aiba la ei monede sau cecuri. Pentru cumparaturile cu o valoare mai mare, se poate cere in continuare introducerea codului PIN la terminal.

Cathleen Conforti, SVP, Global PayPass la MasterCard Worldwide, spune: "Decizia luata de Banque Accord si Auchan de a-si uni fortele cu MasterCard PayPass pentru acest program pilot vine sa intareasca pozitia noastra pe segmentul platilor contactless.

"Cu peste 19 milioane de carduri MasterCard PayPass acceptate la peste 73.000 de puncte de vanzare din intreaga lume si programe pilot dezvoltate in 20 de tari, MasterCard se afla in fruntea demersurilor privind inlocuirea numerarului pentru platile de valoare mica cu o metoda de plata mai sigura, mai rapida si mai usoara."

Damien Guermonprez, CEO al Banque Accord spune: "Dorim sa implementam programul la nivel national incepand cu 2008. Faptul ca timpul petrecut la casa este redus in medie cu 40% va incanta cu siguranta hypermarket-urile, retailerii specializati si furnizorii. Tranzactiile PayPass joaca un rol important in procesul de satisfacere a clientilor care vor sta la cozi mai mici, lucru care va insemna pentru retaileri o crestere a vanzarilor.

Arnaud Mulliez, Presedinte Auchan Franta, adauga: "Din punct de vedere al retailerilor, situatia este foarte simpla. Noi trebuie sa reducem mereu timpul petrecut de clientii nostri in fata casei de marcat. Si, de aceea, trebuie sa fim pregatiti sa adoptam noi metode prin care sa atingem acest scop, iar tehnologia platilor contactless ne poate ajuta."

Participantii la ultimul program s-au alaturat posesorilor de carduri MasterCard din toata Europa care au experimentat deja avantajele PayPass ca urmare a lansarii unor programe si piloturi in Europa, incepand cu iunie 2006, atunci cand Garanti Bank si importanti retaileri din Turcia au lansat primul program de credit PayPass din regiune.

Redactia BankNews.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: