Canalul Dunare-Bucuresti ar putea fi realizat din fonduri europene
Data publicarii: 07-03-2008 | EconomieCanalul Dunare-Bucuresti ar putea fi realizat in cel putin patru ani, iar costurile investitiei se ridica la 450 de milioane de euro, proiect ce poate fi realizat din bani europeni, a declarat directorul general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Ovidiu Cupsa.
El a afirmat joi la Constanta, intr-o conferinta de presa, ca au fost incepute demersurile pentru promovarea unei hotarari de guvern pentru trecerea din administrarea Ministerului Mediului in cea a Ministerul Transporturilor a cursurilor raurilor Arges si Dambovita, pe care se vor realiza lucrarile Canalului Dunare-Bucuresti.
Dupa publicarea actul normativ, in aproximativ trei luni, Administratia Canalelor Navigabile (ACN) va prelua si inventaria activele si va putea trece la realizarea studiilor de fezabilitate. Canalul Dunare-Bucuresti va conecta Capitala la coridorul VII Paneuropean de Transport care va fi introdusa in circuitul capitalelor europene la Dunare. Se va facilita astfel si accesul direct la portul maritim Constanta si la reteaua europeana interioara de cai navigabile.
Porturile caii navigabile sunt situate unul in zona de sud- est a municipiului Bucuresti intre localitatile 1 Decembrie si Darasti de Ilfov, iar al doilea la Oltenita la confluenta raului Arges cu fluviul Dunarea. Seful ACN spune ca prin aceste porturi se vor putea opera 20 milioane de tone marfa pe an ceea ce inseamna aproximativ 30% din capacitatea Canalului Dunare - Marea Neagra. Mai mult, canalul Dunare-Bucuresti va putea fi folosit si ca sursa de irigatii pentru zonele adiacente, dar va avea si rol de aparare impotriva inundatiilor. Debitele de viitura vor fi controlate si pe sectoarele din amonte de pe raul Arges.
Potrivit lui Ovidiu Cupsa, costurile investitiei sunt de aproximativ 450 de milioane de euro, iar executia s-ar intinde pe cel putin patru ani, perioada de amortizare a investitiei fiind de 14 ani. El spune ca avantajul unui astfel de proiect este ca poate fi realizat din fonduri europene si nu cu bani de la stat. Canalul Dunare-Bucuresti este proiectat sa aiba o lungime de 104 kilometri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI