Canalul Dunare-Bucuresti ar putea fi realizat din fonduri europene
Data publicarii: 07-03-2008 | EconomieCanalul Dunare-Bucuresti ar putea fi realizat in cel putin patru ani, iar costurile investitiei se ridica la 450 de milioane de euro, proiect ce poate fi realizat din bani europeni, a declarat directorul general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Ovidiu Cupsa.
El a afirmat joi la Constanta, intr-o conferinta de presa, ca au fost incepute demersurile pentru promovarea unei hotarari de guvern pentru trecerea din administrarea Ministerului Mediului in cea a Ministerul Transporturilor a cursurilor raurilor Arges si Dambovita, pe care se vor realiza lucrarile Canalului Dunare-Bucuresti.
Dupa publicarea actul normativ, in aproximativ trei luni, Administratia Canalelor Navigabile (ACN) va prelua si inventaria activele si va putea trece la realizarea studiilor de fezabilitate. Canalul Dunare-Bucuresti va conecta Capitala la coridorul VII Paneuropean de Transport care va fi introdusa in circuitul capitalelor europene la Dunare. Se va facilita astfel si accesul direct la portul maritim Constanta si la reteaua europeana interioara de cai navigabile.
Porturile caii navigabile sunt situate unul in zona de sud- est a municipiului Bucuresti intre localitatile 1 Decembrie si Darasti de Ilfov, iar al doilea la Oltenita la confluenta raului Arges cu fluviul Dunarea. Seful ACN spune ca prin aceste porturi se vor putea opera 20 milioane de tone marfa pe an ceea ce inseamna aproximativ 30% din capacitatea Canalului Dunare - Marea Neagra. Mai mult, canalul Dunare-Bucuresti va putea fi folosit si ca sursa de irigatii pentru zonele adiacente, dar va avea si rol de aparare impotriva inundatiilor. Debitele de viitura vor fi controlate si pe sectoarele din amonte de pe raul Arges.
Potrivit lui Ovidiu Cupsa, costurile investitiei sunt de aproximativ 450 de milioane de euro, iar executia s-ar intinde pe cel putin patru ani, perioada de amortizare a investitiei fiind de 14 ani. El spune ca avantajul unui astfel de proiect este ca poate fi realizat din fonduri europene si nu cu bani de la stat. Canalul Dunare-Bucuresti este proiectat sa aiba o lungime de 104 kilometri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București