Amenzi de peste 1,5 milioane euro pentru trei companii care ofera produse/servicii pentru dializa
Data publicarii: 10-03-2008 | DiverseConsiliul Concurentei a sanctionat companiile SC Fresenius Medical Care Romania SRL, SC Alsifcom Intermed SRL si SC Opremi Medfarm SRL cu amenzi in valoare totala de 5.941.226 RON (echivalentul a peste 1.500.000 Euro), se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro.
In urma investigatiei derulata pe piata produselor si serviciilor pentru dializa din Romania, autoritatea de concurenta a constatat ca intre societatile Fresenius Medical Care Romania, Alsifcom Intermed si Opremi Medfarm s-a incheiat o intelegere de tip cartel, avand ca obiect participarea, in mod concertat, cu oferte trucate la licitatia organizata de Ministerul Sanatatii si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate in anul 2003, in cadrul subprogramului national de nefrologie - dializa.
Avand in vedere ca aceste intelegeri sunt considerate incalcari grave ale regulilor de concurenta, Consiliul Concurentei a decis sanctionarea partilor implicate, cu amenzi astfel: compania Fresenius Medical Care cu 5.441.096 RON (echivalentul a peste 1.400.000 de Euro), Alsifcom Intermed cu 212.13 RON (echivalentul a peste 55.000 de Euro), iar Opremi Medfarm cu 288.000 RON (echivalentul a peste 75.000 de Euro).
Totodata, in urma acestei investigatii, Consiliul Concurentei a constatat incalcarea dispozitiilor legii de catre Ministerul Sanatatii Publice, in calitate de autoritate a administratiei publice centrale in domeniul sanatatii publice, pentru faptul ca, in perioada 2004-2006, nu a organizat anual, conform legii, licitatii pentru realizarea Programului, inlaturand prin aceasta posibilitatea de manifestare a concurentei pe piata produselor pentru dializa din Romania.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI