Serviciile de creditare vor aduce vanzari de peste 330 mil euro retailerilor de electronice, in 2008

Data publicarii: 14-03-2008 | Afaceri

Vanzarile prin credite si carduri de credit vor detine o pondere de 30% din totalul vanzarilor inregistrate pe piata locala a produselor electronice, electrocasnice si IT&C cu o valoare estimata la peste 1,1 miliarde euro, in 2008, potrivit reprezentantilor Flamingo International.

Reprezentantii Grupului Flamingo International estimeaza ca anul acesta vanzarile prin credite pe piata locala de retail electronic, electrocasnic si IT&C vor inregistra o crestere de 35-40% comparativ cu 2007, pe fondul diversificarii ofertelor financiare, precum si al cresterii interesului clientilor pentru achizitiile efectuate prin intermediul sistemelor de credite.

"Piata creditelor de consum a devenit foarte dinamica si agresiva din punctul de vedere al ofertelor, acest fapt fiind unul dintre stimulii principali in ceea ce priveste cresterea ponderii vanzarilor prin sistemele de credite. Achizitiile realizate prin sistemele de credite disponibile in magazinele noastre (Flanco, Flanco World si Flamingo Computers) detin o pondere de 35% din totalul vanzarilor realizate anul trecut" a declarat directorul general Flamingo International, Jiri Rizek.

In primele trei luni ale acestui an fiscal, produsele IT&C au inregistrat cele mai mari vanzari prin sistemele de creditare in magazinele din retelele Flanco, Flanco World si Flamingo Computers, reprezentand 40% din produsele achizitionate prin credite. Produsele electrocasnice au contribuit cu 30% la totalul vanzarilor prin credite operate de catre retailer, in timp ce produsele electronice au detinut o cota de 25%.

La nivelul pietei, Flamingo International estimeaza ca anul acesta vanzarile prin credite vor continua sa detina o pondere mai mare in special pe segmentele produselor electronice si electrocasnice, in acelasi timp fiind asteptata si o crestere a achizitiilor prin cardurile de credit.

Valoarea pietei romanesti de electronice, electrocasnice si IT&C a fost estimata la 1,1-1,2 miliarde euro, in 2008 si va inregistra un ritm de crestere anual de 10-15% pana in 2010 cand va ajunge la valoarea de 1,5 miliarde euro.

Serviciile de creditare au devenit un instrument financiar tot mai folosit de retaileri pentru atragerea de noi clienti, ponderea vanzarilor prin credit putand ajunge pana la 35% din totalul vanzarilor inregistrate de o companie, in perioada practicarii unei astfel de oferte. Un exemplu in acest sens este Media Galaxy care a implementat la inceputul lunii decembrie 2007 serviciul de creditare "20 de rate fara costuri pentru toate produsele", ponderea vanzarilor prin credit ajungand in perioada ofertei (incheiata la 5 martie 2008) la 35% din total vanzari, fata de 15% cat reprezentau in perioada similara a anului trecut.

In plus, serviciile de creditare sunt populare nu doar printre jucatorii retailului electronic, ci si in randurile marilor operatori de hipermarketuri ca de exemplu Carrefour Romania, care a lansat anul trecut cardul Carrefour MasterCard in parteneriat cu BRD Finance.

"Cardul Marstercard Carrefour ne asigura o legatura mai stransa si pe termen lung cu clientii nostri. Ponderea platilor cu acest card este aproximativ 3,7% din cifra de afaceri", a declarat directorul de marketing al companiei, Andreea Mihai. Avand in vedere ca afacerile Carrefour Romania au ajuns anul trecut la 866 milioane euro, valoarea vanzarilor realizate de posesorii Carrefour Mastercard a depasit 3,2 milioane euro.

NewsIn