Auchan si Real au incetat comercializarea alimentelor modificate genetic
Data publicarii: 02-04-2008 | DiverseHipermarketurile Real si Auchan Romania nu vor mai comercializa alimente etichetate cu OMG (organisme modificate genetic ), alaturandu-se astfel altor retaileri prezenti pe piata nationala, precum Billa, Kaufland sau Penny, potrivit reprezentantilor organizatiei Greenpeace.
"Auchan si Real garanteaza ca nu comercializeaza niciun aliment etichetat cu OMG. Industria OMG pierde teren in Romania pe zi ce trece. Sondajele spun ca romanii nu vor OMG in mamaliga, supermarket-urile scot alimentele modificate genetic de pe rafturi, iar Ministerul Mediului ia masuri concrete in vederea interzicerii porumbului MG", a spus coordonatorul de campanii Greenpeace, Gabriel Paun.
Greenpeace a publicat recent a III-a editie a Ghidului consumatorului pentru alimentele modificate genetic (MG). Potrivit reprezentantilor Greenpeace, pe lista rosie sunt trecute super si hipermarketurile care nu au raspuns la solicitarile organizatiei ecologiste sau nu pot garanta ca nu comercializeaza alimente MG, pe lista portocalie sunt trecuti retailerii care garanteaza doar pentru produsele marca proprie, iar pe cea verde magazinele care nu comercializeaza nici un fel de produse MG.
"In prezent, pe lista rosie sunt trecute supermarketurile Artima si La Fourmi, pe cea portocalie Metro, Selgros, Carrefour, Mega Image, iar pe cea verde Billa, Kaufland, Real, Auchan, Penny si majoritatea retailerilor prezenti pe piata", a declarat Gabriel Paun.
Greenpeace va continua dialogul cu supermarket-urile si hipermarketurile care opereaza in Romania si care sunt inca pe lista rosie si cea portocalie. De asemenea, alimentele din magazinele verzi vor continua sa fie testate pentru a preveni prezenta nedorita de alimente MG in rafturi. Organizatia va distribui Ghidul consumatorului pentru OMG la supermarket-uri in vederea informarii publicului.
"Decizia de eliminare a alimentelor MG din rafturi denota responsabilitate. Supermarket-urile continua sa imbogateasca lista verde din ghidul pe care l-am realizat special pentru consumatorii care nu-si doresc sa fie cobai pentru alimentele MG. Conform sondajelor de opinie 67% dintre romani resping alimentele MG, deci ne asteptam ca noul ghid sa fie folositor", a spus Paun.
In plus, Greenpeace cere supermarket-urilor de pe lista rosie (Artima si La Fourmi), dar si celor de pe lista portocalie sa garanteze in cel mai scurt timp ca nu vand alimente etichetate MG. Organizatia cere Ministerului Mediului sa finalizeze procedurile de interzicerea porumbului MG cel mai tarziu la 15 aprilie folosind aceleasi studii stiintifice citate si de Guvernele din Franta, Ungaria si Austria care au luat deja decizii similare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI