Romania este pe locul sapte in UE la evolutia lunara a comenzilor din industrie
Data publicarii: 24-04-2008 | EconomieComenzile noi din industrie au crescut, in Romania, cu 2,3% in februarie, comparativ cu luna precedenta, pe locul al saptelea intre statele membre ale Uniunii Europene (UE) pentru care exista date publicate, arata Oficiul European de Statistica, Eurostat.
In februarie 2008, comparativ cu prima luna a anului, indicele comenzilor noi in industrie, in zona euro, a crescut cu 0,6%. In luna ianuarie, indicele a inregistrat o crestere de 2,2%. In statele membre UE, comenzile noi au ramas relativ stabile in luna februarie si au scazut cu 1% in ianuarie. Indicele comenzilor noi in industrie masoara valoarea viitoarelor livrari de produse si servicii catre piata interna sau cea externa.
Astfel, comenzile noi de echipamente electrice si electronice au crescut in februarie cu 1,8% in zona euro si cu 2% in UE, in timp ce in productia de textile valoarea comenzilor a crescut cu 1,7% si, respectiv, cu 0,6%. Valoarea comenzilor de produse chimice a crescut in februarie cu 1,1% in zona euro si cu 1,3% in Uniunea Europeana. Productia siderurgica a inregistrat o crestere a comenzilor de 0,8% in zona euro, dar a marcat o scadere de 2,9% in UE, in timp ce comenzile de echipamente de transport, in zona euro, au scazut cu 0,2%, iar in UE, au crescut cu 2,1%.
In februarie 2008, comparativ cu luna precedenta, productia totala efectuata pe baza comenzilor a crescut in 14 state UE si s-a micsorat in cinci. Cele mai mari cresteri lunare au fost atinse in Letonia (20,4%), Danemarca (17,7%) si Bulgaria (11,6%), iar cele mai ample scaderi in Suedia (3,4%) si Republica Ceha (1,2%), potrivit Eurostat.
In februarie 2008 comparativ cu aceeasi luna din 2007, comenzile noi din industria romaneasca au crescut cu 5,7%, in timp ce in UE, indicele a urcat cu 9,2%. Comenzile industriale din zona euro au crescut in zona euro cu 9,9% in februarie 2008, comparativ cu aceeasi luna de anul trecut, informeaza Eurostat.
Comparativ cu aceeasi luna din 2007, comenzile noi din industrie au crescut in Romania cu 5,7%, ca urmare a evolutiei din industria bunurilor de folosinta indelungata, care a avansat cu 28,1%, din industria bunurilor de capital, care a urcat cu 9,8% si din cea a bunurilor intermediare, potrivit datelor publicate de INS in 11 aprilie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial