Piata moto a crescut cu 65,4%% in trimestrul I, pe fondul vanzarilor mai mari de scutere
Data publicarii: 01-05-2008 | AutoVanzarile de vehicule motorizate cu doua roti au crescut, in primul trimestru, cu 65,4%, pana la 640 de unitati, pe fondul cresterii vanzarilor de scutere Peugeot, care ramane lider la vanzari, conform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Din totalul de 640 de vehiculele motorizate cu doua roti (motociclete scutere si mopede) comercializate in primele trei luni ale anului 2008, cele mai mari volume ale vanzarilor au fost inregistrate de marca Peugeot, cu 268 de scutere vandute in primul trimestru al acestui an fata de 134 in aceeasi perioada din 2007. Mai mult, Peugeot a fost lider la vanzari in ultimii doi ani (1.227 unitati in 2007 si 434 unitati in 2006).
Vanzarile marcii Peugeot au fost urmate de Piaggio (75 de scutere), Yamaha (57 motociclete comercializate) si Honda, cu 49 de motociclete vandute. Vanzari insemnate au inregistrat si marcile KTM (35 unitati), Aprilia (30 de vehicule vandute),Suzuki (27) si Harley Havidson, cu 24 de vehicule comercializate.
Procentual, cele mai mari cresteri au fot inregistrate de marcile Gillera si Vespa, cu cate 1.000% crestere fiecare, urmate de Piaggio, cu o crestere de 971,4%. Totusi, aceste cresteri procentuale fata de vanzarile inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut au fost date de volume ale vanzarilor relativ mici. Astfel, marcile Gillera si Vespa au reusit comercializarea a 11 unitati fiecare, in timp ce Piaggio a comercializat 75 de vehicule in acest an, fata de perioada similara din 2007.
Pe de alta parte, sapte marci au inregistrat o scadere a vanzarilor in primul trimestru al acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut. Astfel, marca Gelly nu a reusit sa vanda nici o unitate in 2008, in timp ce in perioada similara a anului 2007 a reusit comercializarea a 28 de vehicule. De asemenea, in timp ce marca ZY a comercializat in primul trimestru din 2007 un numar de 7 vehicule, in 2008 nu a reusit nici o vanzare. Regrese ale vanzarilor au fot inregistrate si in cazul marcilor Suzuki, Triumph, Malaguti, Manet si Tomos.
In primul trimestru al anului trecut au fot comercializate 387 de vehicule motorizate cu doua roti, in timp ce de-a lungul intregului an 2007 au fost vandute 3.141 de unitati, in crestere cu 78,7% fata de 2006. In anii 2005-2007 piata vehiculelor motorizate cu doua roti a crescut constant, dupa ce in perioada 2003-2004 a stagnat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial