Un cetatean german din trei ar vrea o revenire la marca germana
Data publicarii: 03-05-2008 | InternationalNostalgia germanilor pentru marca ramane vie, arata un sondaj publicat vineri, potrivit caruia un cetatean german din trei ar prefera sa renunte la euro pentru a reveni la vechea moneda nationala a Germaniei, relateaza AFP.
Potrivit Federatiei Bancilor Germane, 34% dintre 1.000 de respondenti participanti la un sondaj au declarat ca vor ca marca germana sa fie introdusa iar pe piata.
"Pentru multi oameni, marca este un simbol al relansarii economice de dupa razboi si reprezinta ideea pe care si-o fac oamenii despre o moneda stabila", a comentat presedintele Federatiei Bancilor Germane, Manfred Weber, citat de AFP.
Persoanele cu varsta peste 40 de ani sunt cele mai numeroase care sustin o revenire a marcii germane (38%), in timp ce tinerii cu varste intre 14 si 24 de ani sunt mai putin ostili fata de moneda unica europeana.
Euroscepticismul este, de altfel, o tendinta dominanta in tara, unde euro este masiv asimilat cu termenul "Teuro", ce reprezinta un joc de cuvinte creat pe baza denumirii monedei unice europene si a termenului german "teuer" care inseamna "scump". 53% dintre respondentii la sondaj considera ca euro este direct responsabil de scumpirile din ultimii ani.
Perceptia castiga noi adepti in contextul accentuarii presiunilor inflationiste.
"Euro nu este un Teuro", asigura, insa, Weber, iar inflatia actuala este alimentata mai ales de pretul energiei si al produselor alimentare.
De la introducerea monedei unice europene in 1999, evolutia preturilor s-a dovedit in medie mai moderata decat o resimte un mare numar de cetateni.
In perioada cuprinsa din 1999 incoace, "inflatia s-a accentuat in medie cu 2%, ceea ce este relativ putin", a atras atentia presedintele Federatiei Bancilor Germane.
Din acest punct de vedere, "euro este una dintre cele mai stabile valute si nu are niciun motiv sa invidieze marca germana", a adaugat Manfred Weber, potrivit AFP.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI