Un cetatean german din trei ar vrea o revenire la marca germana
Data publicarii: 03-05-2008 | InternationalNostalgia germanilor pentru marca ramane vie, arata un sondaj publicat vineri, potrivit caruia un cetatean german din trei ar prefera sa renunte la euro pentru a reveni la vechea moneda nationala a Germaniei, relateaza AFP.
Potrivit Federatiei Bancilor Germane, 34% dintre 1.000 de respondenti participanti la un sondaj au declarat ca vor ca marca germana sa fie introdusa iar pe piata.
"Pentru multi oameni, marca este un simbol al relansarii economice de dupa razboi si reprezinta ideea pe care si-o fac oamenii despre o moneda stabila", a comentat presedintele Federatiei Bancilor Germane, Manfred Weber, citat de AFP.
Persoanele cu varsta peste 40 de ani sunt cele mai numeroase care sustin o revenire a marcii germane (38%), in timp ce tinerii cu varste intre 14 si 24 de ani sunt mai putin ostili fata de moneda unica europeana.
Euroscepticismul este, de altfel, o tendinta dominanta in tara, unde euro este masiv asimilat cu termenul "Teuro", ce reprezinta un joc de cuvinte creat pe baza denumirii monedei unice europene si a termenului german "teuer" care inseamna "scump". 53% dintre respondentii la sondaj considera ca euro este direct responsabil de scumpirile din ultimii ani.
Perceptia castiga noi adepti in contextul accentuarii presiunilor inflationiste.
"Euro nu este un Teuro", asigura, insa, Weber, iar inflatia actuala este alimentata mai ales de pretul energiei si al produselor alimentare.
De la introducerea monedei unice europene in 1999, evolutia preturilor s-a dovedit in medie mai moderata decat o resimte un mare numar de cetateni.
In perioada cuprinsa din 1999 incoace, "inflatia s-a accentuat in medie cu 2%, ceea ce este relativ putin", a atras atentia presedintele Federatiei Bancilor Germane.
Din acest punct de vedere, "euro este una dintre cele mai stabile valute si nu are niciun motiv sa invidieze marca germana", a adaugat Manfred Weber, potrivit AFP.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale