Un cetatean german din trei ar vrea o revenire la marca germana
Data publicarii: 03-05-2008 | InternationalNostalgia germanilor pentru marca ramane vie, arata un sondaj publicat vineri, potrivit caruia un cetatean german din trei ar prefera sa renunte la euro pentru a reveni la vechea moneda nationala a Germaniei, relateaza AFP.
Potrivit Federatiei Bancilor Germane, 34% dintre 1.000 de respondenti participanti la un sondaj au declarat ca vor ca marca germana sa fie introdusa iar pe piata.
"Pentru multi oameni, marca este un simbol al relansarii economice de dupa razboi si reprezinta ideea pe care si-o fac oamenii despre o moneda stabila", a comentat presedintele Federatiei Bancilor Germane, Manfred Weber, citat de AFP.
Persoanele cu varsta peste 40 de ani sunt cele mai numeroase care sustin o revenire a marcii germane (38%), in timp ce tinerii cu varste intre 14 si 24 de ani sunt mai putin ostili fata de moneda unica europeana.
Euroscepticismul este, de altfel, o tendinta dominanta in tara, unde euro este masiv asimilat cu termenul "Teuro", ce reprezinta un joc de cuvinte creat pe baza denumirii monedei unice europene si a termenului german "teuer" care inseamna "scump". 53% dintre respondentii la sondaj considera ca euro este direct responsabil de scumpirile din ultimii ani.
Perceptia castiga noi adepti in contextul accentuarii presiunilor inflationiste.
"Euro nu este un Teuro", asigura, insa, Weber, iar inflatia actuala este alimentata mai ales de pretul energiei si al produselor alimentare.
De la introducerea monedei unice europene in 1999, evolutia preturilor s-a dovedit in medie mai moderata decat o resimte un mare numar de cetateni.
In perioada cuprinsa din 1999 incoace, "inflatia s-a accentuat in medie cu 2%, ceea ce este relativ putin", a atras atentia presedintele Federatiei Bancilor Germane.
Din acest punct de vedere, "euro este una dintre cele mai stabile valute si nu are niciun motiv sa invidieze marca germana", a adaugat Manfred Weber, potrivit AFP.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile