Piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT & C a depasit 200 mil euro in primul trimestru
Data publicarii: 13-05-2008 | IT&CPiata locala de retail electronic, electrocasnic si IT & C a inregistrat in primul trimestru al anului o valoare de 200-225 milioane euro, in crestere cu 15% comparativ cu perioada similara a anului 2007, au declarat reprezentantii Flamingo International.
"Pentru tot anul 2008, valoarea pietei de retail de produse electronice, electrocasnice si IT&C a fost estimata la 1,2 miliarde euro, iar primul trimestru acopera circa 16-18% din aceasta valoare, adica peste 200 milioane euro. Urmatoarele trimestre vor inregistra valori mai mari datorita sezonalitatii vanzarilor din aceasta industrie, care atinge maximul in ultimul trimestru" a declarat directorul financiar al Flamingo International Adrian Olteanu.
Acesta a adaugat ca in trimestrul doi al anului, piata va avea o valoare apropiata de cea inregistrata in primele trei luni din 2008, adica in jur de 225 milioane euro, iar in trimestrul trei valoarea va creste pana la 250-275 milioane euro. In ultimul trimestru din 2008, piata de produse electronice, electrocasnice si IT&C va avea cea mai mare valoare inregistrata pe parcursul anului, respectiv 22% din nivelul estimat pentru tot anul 2008.
Piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT&C a inregistrat anul trecut o valoare de circa un miliarde de euro, din care 25% a fost detinut de segmentul de IT&C, 35% de bunurile maro (electronicele) si restul de 40% a fost reprezentat de bunurile albe (electrocasnicele).
Potrivit reprezentantilor Flamingo International, piata locala de retail electronic, electrocasnic si IT&C va inregistra un ritm de crestere anual de 10-15% pana in 2010 cand va ajunge la valoarea de 1,5 miliarde euro. De asemenea, pana in 2010, ponderea principalelor segmente in total piata se va schimba, primul loc fiind ocupat de IT&C cu 40%, urmat de bunurile albe si cele maro fiecare cu 30%.
Grupul Flamingo a inregistrat in primul trimestru al anului 2008 o cifra de afaceri de 170 milioane lei, in crestere cu 38% comparativ cu perioada similara a anului trecut, dar a raportat totodata pierderi de 3,9 milioane lei. Ritmul de crestere al companiei a fost cu peste 23% mai mare decat evolutia pietei. Categoriile de produse care au inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor in primele trei luni din 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460%, comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD, 250% si televizoarele tip plasma, 190%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial