28% din produsele pe care le cumparam sunt contrafacute
Data publicarii: 27-05-2008 | EconomieCirca 28% dintre produsele comercializate in Romania sunt contrafacute, mai ales cele de lux, dupa cum a declarat Gabriel Turcu, reprezentantul pentru Romania si Bulgaria al Asociatiei Europene Anticontrafacere (AEA). "Cele mai comercializate produse contrafacute in Romania sunt cele de lux, unde sunt incluse parfumuri si haine. Pe segmentul IT & C sunt accesoriile de telefonie mobila, terminale si platforme de jocuri", a declarat el.
Nivelul de 28% din total este cu doua-trei procente peste media Uniunii Europene. Turcu a estimat ca la nivel global pierderile anuale provocate de produsele contrafacute se ridica pana la 400-650 de miliarde de dolari, numai la nivelul UE ele ajungand la circa 200 de miliarde de euro. Cel mai mare exportator de produse contrafacute este China.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online