Cetatenii din Europa Centrala prefera masini second hand fabricate in tara lor
Data publicarii: 29-05-2008 | AutoRomanii, cehii, maghiarii, polonezii si slovacii prefera masinile second hand fabricate in tara lor, arata un studiu realizat de grupul AAA Auto.
Automobilistii romani prefera ca masina second hand marca locala Dacia, iar vanzarile de masini Dacia Logan, Dacia Solenza si Dacia Supernova totalizeaza 14% din piata.
"Se pare ca, in ciuda efectului de globalizare a pietei de automobile asupra preferintelor consumatorilor, ei inca apreciaza marcile locale traditionale. Popularitatea lor este determinata de vanzarile mari, extinderea retelelor de service si adesea si de preferintele asiguratorilor", a declarat vicepresedintele AAA Auto, Matyas Korinek.
In Cehia compania Skoda ocupa 37% din piata de masini second hand, iar modelele Skoda Fabia, Skoda Felicia si Skoda Octavia sunt cele mai vandute masini.
O situatie similara se intalneste si in Slovacia, unde Skoda Auto este considerata a fi o firma locala. Skoda Fabia, Skoda Felicia si Skoda Octavia ocupa de asemenea primele trei locuri si au aproape 36% din piata de masini second hand locala.
Compania Suzuki are o cota peste medie in Ungaria, fiind de asemenea considerata locala datorita fabricii din Ungaria. Cele mai vandute masini second hand sunt Suzuki Swift, Suzuki Ignis si Suzuki Vagon R+. Aceste modele, de origine japoneza, reprezinta 18% din vanzarile totale ale centrelor de masini AAA Auto in Ungaria.
In Polonia, unde firma Opel are linii de asamblare pentru masinile sale, primele trei locuri in topul masinilor de ocazie vandute sunt ocupate de Opel Astra, Opel Vectra si Opel Corsa. Marcile Opel ocupa 17% din intreaga piata de masini second hand.
AAA Auto a fost infiintata in urma cu 16 ani, extinzandu-se de-a lungul timpului din Republica Ceha, unde isi are sediul, catre celelalte tari din regiunea Europei Centrale si de Est. La ora actuala Grupul controleaza o retea de 48 de sucursale, din Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria si Polonia.
Conform rezultatelor consolidate, Grupul AAA Auto a vandut in 2007 un total de 79.871 masini rulate si noi, dintre care aproximativ 2.700 de unitati au fost comercializate in Romania. Grupul a avut in 2007 vanzari de aproape 470 de milioane de euro si analizeaza posibilitatea de a-si extinde activitatea atat in Peninsula Balcanica cat si in fostele tari sovietice.
AAA Auto a intrat pe piata din Romania in iunie 2005 . Compania estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 30 milioane euro, in crestere cu peste 20% fata de anul 2006.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online