Cetatenii din Europa Centrala prefera masini second hand fabricate in tara lor
Data publicarii: 29-05-2008 | AutoRomanii, cehii, maghiarii, polonezii si slovacii prefera masinile second hand fabricate in tara lor, arata un studiu realizat de grupul AAA Auto.
Automobilistii romani prefera ca masina second hand marca locala Dacia, iar vanzarile de masini Dacia Logan, Dacia Solenza si Dacia Supernova totalizeaza 14% din piata.
"Se pare ca, in ciuda efectului de globalizare a pietei de automobile asupra preferintelor consumatorilor, ei inca apreciaza marcile locale traditionale. Popularitatea lor este determinata de vanzarile mari, extinderea retelelor de service si adesea si de preferintele asiguratorilor", a declarat vicepresedintele AAA Auto, Matyas Korinek.
In Cehia compania Skoda ocupa 37% din piata de masini second hand, iar modelele Skoda Fabia, Skoda Felicia si Skoda Octavia sunt cele mai vandute masini.
O situatie similara se intalneste si in Slovacia, unde Skoda Auto este considerata a fi o firma locala. Skoda Fabia, Skoda Felicia si Skoda Octavia ocupa de asemenea primele trei locuri si au aproape 36% din piata de masini second hand locala.
Compania Suzuki are o cota peste medie in Ungaria, fiind de asemenea considerata locala datorita fabricii din Ungaria. Cele mai vandute masini second hand sunt Suzuki Swift, Suzuki Ignis si Suzuki Vagon R+. Aceste modele, de origine japoneza, reprezinta 18% din vanzarile totale ale centrelor de masini AAA Auto in Ungaria.
In Polonia, unde firma Opel are linii de asamblare pentru masinile sale, primele trei locuri in topul masinilor de ocazie vandute sunt ocupate de Opel Astra, Opel Vectra si Opel Corsa. Marcile Opel ocupa 17% din intreaga piata de masini second hand.
AAA Auto a fost infiintata in urma cu 16 ani, extinzandu-se de-a lungul timpului din Republica Ceha, unde isi are sediul, catre celelalte tari din regiunea Europei Centrale si de Est. La ora actuala Grupul controleaza o retea de 48 de sucursale, din Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria si Polonia.
Conform rezultatelor consolidate, Grupul AAA Auto a vandut in 2007 un total de 79.871 masini rulate si noi, dintre care aproximativ 2.700 de unitati au fost comercializate in Romania. Grupul a avut in 2007 vanzari de aproape 470 de milioane de euro si analizeaza posibilitatea de a-si extinde activitatea atat in Peninsula Balcanica cat si in fostele tari sovietice.
AAA Auto a intrat pe piata din Romania in iunie 2005 . Compania estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 30 milioane euro, in crestere cu peste 20% fata de anul 2006.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale