ANRCTI a aplicat inca opt amenzi pentru spam si o amenda pentru nefurnizare de informatii
Data publicarii: 29-05-2008 | IT&CAutoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei a aplicat inca opt amenzi pentru spam si o amenda pentru nefurnizare de informatii.
In urma finalizarii unora dintre investigatiile demarate ca urmare a plangerilor privind transmiterea de comunicari comerciale nesolicitate prin intermediul postei electronice, Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) a constatat, in opt dintre cazuri, savarsirea contraventiei constand in transmiterea de comunicari comerciale nesolicitate, asa cum este definita de Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic, republicata, si a aplicat sapte amenzi in cuantum de 1.000 lei fiecare si una in valoare de 2.000 lei.
Au fost sanctionate, in ordinea cronologica a aplicarii amenzilor: S.C. Managementproiect S.R.L. din Targu-Jiu, S.C. Curtea Veche Publishing S.R.L. din Bucuresti, S.C. Elitech Mit S.R.L. din Oltenita, S.C. E-Student Consult S.R.L. din Bucuresti, S.C. Chris&Chris Solutions Co S.R.L. din Bucuresti, S.C. Ghizbi S.R.L. din Bucuresti si doua persoane fizice din Bucuresti.
De asemenea, deoarece nu a furnizat informatiile solicitate de ANRCTI, S.C. Westfloor Profesional S.R.L. din Bucuresti a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 1.000 lei.
"Intentionam ca in viitor sa aplicam amenzi din ce in ce mai mari pentru trimiterea de comunicari comerciale nesolicitate, pentru ca aceste prime sanctiuni, minime, constituie un avertisment pentru toate persoanele care incalca prevederile legale, fie ca au fost deja sanctionate, fie ca au citit despre asta in presa sau pe internet," a declarat presedintele ANRCTI, Dan Georgescu.
De la inceputul acestui an si pana in prezent, ANRCTI a primit aproximativ 600 de plangeri, care semnaleaza atat primirea de comunicari comerciale nesolicitate, cu incalcarea dispozitiilor Legii comertului electronic, cat si alte incalcari ale prevederilor legale. Unele dintre acestea, precum cele referitoare la tentative de tip "phishing" (incercari de obtinere a datelor personale in scopul fraudarii conturilor bancare), exced sfera de competenta a ANRCTI si au fost redirectionate catre autoritatile competente.
"Trebuie mentionat ca in unele dintre aceste cazuri s-a constatat in timpul investigatiei ca reclamantul isi daduse consimtamantul pentru primirea de comunicari comerciale, fie prin inscrierea pe un site, fie prin completarea unui formular, fie la semnarea unui contract. ANRCTI ar putea sa investigheze mai rapid reclamatiile intemeiate, daca toti reclamantii s-ar asigura ca nu si-au dat acordul pentru primirea de comunicari comerciale prin posta electronica," a adaugat Dan Georgescu.
Constituie contraventie, conform Legii nr. 365/2002, trimiterea prin posta electronica, fara obtinerea in prealabil a consimtamantului expres al destinatarului, a unei comunicari comerciale, adica a unui mesaj destinat sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant sau membru al unei profesii reglementate.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice