Sapte din zece romani spun ca nu au luat credite
Data publicarii: 23-06-2008 | Finante-BanciSapte din zece romani spun ca nu au niciun credit si doar unul din cinci are cel putin un imprumut de nevoi personale, in conditiile in care creditul privat a urcat cu 39% in termeni reali in perioada analizata, arata un studiu realizat la comanda ALB de catre Grupul pentru Economie Aplicata (GEA).
Studiul cuprinde evolutia creditului intern in Romania in perioada 2001-2007, cu precizari suplimentare pentru acest an si pentru modul in care acest lucru a afectat gospodariile individuale, potrivit Asociatiei Societatilor Financiare (ALB), care a solicitat studiul la inceputul acestui an.
In acelasi timp, sondajul releva gradul de indatorare a populatiei la sfarsitul lui decembrie 2007, motivele pentru care romanii au contractat unul sau mai multe imprumuturi si perceptia lor fata de sistemul financiar romanesc.
Conform rezultatelor, 71% dintre respondenti afirma ca nu au contractat nici un imprumut pana la momentul sondajului, in timp ce doar 20% aveau cel putin un credit pentru nevoi personale.
Peste jumatate dintre romanii indatorati la banci sau IFN-uri si-au cumparat bunuri de folosinta indelungata
In ultimele 12 luni, 75% dintre cei care au solicitat imprumuturi aveau un singur credit si aproape 20% aveau mai multe credite in paralel, potrivit studiului.
Mai mult de jumatate (58%) dintre romanii care si-au luat credite au spus ca si-au cumparat bunuri de folosinta indelungata din sumele contractate. O cincime dintre cei chestionati (20%) au afirmat ca au s-au imprumutat pentru nevoile zilnice, 18% pentru nevoi urgente si 9% pentru a plati alte datorii.
Dintre romanii care au participat la sondaj, 5% au spus ca au avut nevoie de bani pentru a-si achita facturile la utilitati si tot 5% dintre respondenti pentru a compensa o scadere a veniturilor, iar 5,2% pentru alte necesitati, precum tratament medical, probleme personale sau ingrijirea unui copil bolnav, se mai spune in sondaj.
Peste un sfert dintre romanii care au luat credite au contractat sume mai mici de 1.000 lei
Peste un sfert (26%) din imprumuturi au avut o valoare mica, de sub 1.000 de lei, iar 22% au fost intre 1.000 si 3.000 de lei. Putin peste o cincime (21,5%) din respondenti au luat credite cuprinse intre 3.000 - 6.000 de lei, in timp ce mai putin de o zecime (8,7%) au luat cu imprumut sume mai mari, cuprinse intre 6.000 si 9.000 de lei.
Totusi, aproape o cincime (18,5%) dintre persoanele intervievate au declarat ca au primit un imprumut de peste 9.000 lei.
Pe de alta parte, 67% dintre cei care au aplicat pentru un credit au primit exact suma solicitata, in timp ce 25% au primit o suma mai mica decat cea dorita.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.237 de persoane din o suta de localitati, cu o structura dupa sex de 48,4% barbati si 51,6% femei.
Conform structurii dupa varsta, aproape un sfert dintre cei intervievati (23%) aveau intre 18-29 de ani, 25% dintre cei chestionati intre 30-44 de ani, iar 24,6% dintre participantii la sondaj aveau intre 45 si 59 de ani. Peste un sfert dintre cei intervievati (26,6%) aveau 60 de ani si peste aceasta varsta. Marja de eroare a studiului este de +/-2,8%.
Asociatia Societatilor Financiare - ALB Romania are in prezent 33 de membri si concentreaza 93% din piata de leasing si o cota semnificativa in cazul creditului de consum. ALB Romania are ca obiect de activitate reprezentarea membrilor sai in relatia cu institutiile oficiale romanesti sau internationale. ALB este afiliata la Federatia Europeana a Asociatiilor Societatilor de Leasing - Leaseurope.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online