Taxa pe prostie. Cosmote stoarce bani frumosi prin sms-uri de la clientii creduli si avizi de castiguri usoare
Data publicarii: 01-07-2008 | DiverseCosmote a inceput recent o "campanie - concurs" in care trimiterea unui SMS, de catre un abonat, costa de 15 ori mai mult (1 euro/SMS) decat normal, concurs in care credulii sunt presati cu indemnuri pentru a cheltui tot mai multi bani, noteaza Gardianul. Premiile sunt ademenitoare, rata SMS-urilor primite foarte rapida, iar mesajele mai mult decat enervante.
Timp de 109 zile, cei care vor dori sa castige premiile puse in joc de Cosmote vor trebui sa suporte si valurile de SMS-uri venite de la companie, in cazul in care nu cunosc regulamentul campaniei. La un simplu calcul facut dupa o zi de primit mesaje, in care am fi ascultat de "sfaturile binevoitoare" ale organizatorului am fi cheltuit cel putin 7 euro/zi pentru acest concurs. Timp de 109 zile, costurile s-ar fi ridicat la peste 750 de euro.
Campania Promotionala a serviciului "Jocuri pentru tine" de la Cosmote reuseste cu gratie, timp de 109 zile, sa-si streseze clientii care au comis naivitatea de a trimite un SMS la numarul 1000. Premiiile promise sunt mai mult decat atractive, dar stresul SMS-urilor primite de-a lungul unei zile de la Cosmote parca te face sa regreti faptul ca ai apasat butonul de "send" pentru mesajul initial. Experimentul facut de unul din redactorii "Gardianul" nu a durat decat doua zile, in fiecare din aceste zile trimitand cate un SMS fara text la numarul de telefon 1000. Oficialii Cosmote au tinut sa precizeze ca "participantii sunt inscrisi automat in campanie, dupa trimiterea primului SMS la numarul 1000, iar acest lucru implica acceptul participantului de a primi mesaje cu continut promotional privind campania, precum si mesaje de informare privind participarea sa in campanie". De asemenea, participantii care nu mai doresc sa mai participe automat la campanie pot trimite in mod gratuit un mesaj scris fara text la numarul 1001.
Prima zi... jumatatea de ora si SMS-ul de la 1000
Primul mesaj a venit la orele 14.05, acesta anuntand ca deja 10 participanti au castigat cate 10.000 de ron. "Pentru cei 10.000 de azi, trimite 1 SMS fara text la 1000. Nu uita au mai ramas 14 BMW si 1 Casa! 1 euro/SMS", cam asa arata primul mesaj. Dupa acest SMS, redactorul a trimis mesajul privind acceptul de participare. La 15.56 ajunge cel de-al doilea mesaj, in care clientul este anuntat: "Cosmote iti ofera sansa vietii tale! Castiga o Casa, 14 BMW si 10.000 ron. Ai deja 10 puncte. Trimite-ti prenumele la 1000 si castigi alte 30 de puncte". La doar 10 minute distanta, la ora 16.06, ajunge si cel de-al treilea mesaj de la 1000. "Salut! 10.000 de ron te asteapta! Ai 10 puncte pentru tragerea la sorti de astazi. Te asteapta o surpriza! trimite un SMS la 1000 ca sa o primesti". Evident, mesajul costa tot 1 euro. Nici bine nu a apucat sa traga aer in piept, ca la nici 30 de secunde colegul nostru mai primeste un SMS de la Cosmote. "Pont. Te asteapta multe inainte! Surprize, bonus, multe premii! Incepem! Te asteapta o surpriza. Trimite SMS fara text la 1000 si o vei afla", era cel de-al patrulea mesaj primit pe telefon.
Penultimul SMS te anunta ca poti refuza «sansa castigului»
La orele 16.30 ajunge si cel de-al cincelea mesaj trimis obsesiv de catre Cosmote. "Nu te opri! Azi se vor castiga 10.000 ron! Mareste-ti sansele la tragerea la sorti de azi! Trimite acum SMS fara text la 1000". La mai bine de doua ore de la ultimul mesaj si de-abia in al saselea SMS, participantul la concurs este informat ca are optiunea de a refuza primirea acestor mesaje. Orele 18.56 ajunge cel de-al saselea SMS. "Fiecare mesaj pe care-l trimiti la 1000 iti aduce 10 puncte in tragerea la sorti si 10 credite de joc pentru www..........ro! SMS-urile pe care le primesti sunt gratuite. Daca nu doresti sa participi in Campanie si sa castigi premii, trimite gratuit SMS la 1001 sau apeleaza Relatii cu Clientii la 1234". Din marea lor marinimie, cei de la Cosmote te indruma cum sa ratezi ocazia unui castig fabulos, explicandu-ti cu subinteles ca este mai bine sa fi agasat in continuare. Ultimul mesaj care a venit in prima zi de la 1000 anunta sec faptul ca mai sunt 4 ore pana la terminarea zilei de concurs si inca se mai poate profita de aceasta oportunitate pentru a castiga suma pusa la bataie. "Mai sunt aproape 4 ore pentru a trimite un SMS fara text la 1000 si a-ti creste sansele de castigare a 10.000 ron! Nu-ti irosi sansa! Profita".
A doua zi, «1000» a fost mai linistit
In a doua zi, campania de agasare a inceput in forta cu 2 SMS-uri la un interval de 20 de secunde unul de celalalt. In primul, clientul era indemnat sa mai roage un prieten Cosmote care nu a intrat inca in promotie "sa trimita numarul tau de mobil in primul SMS la 1000 si ambele persoane vor primi 200 de puncte". Ca o reclama la produsele pentru potenta, apare fulgerator si cel de-al doilea SMS: "Acum poti! Fiecare SMS trimis iti aduce puncte bonus pana la 12.00 noaptea! Se poate intampla doar o data, prinde aceasta sansa! Trimite SMS la 1000 acum!". La jumatate de ora dupa ultimul mesaj, apare si un al treilea, care merge pe principiul "Nu dati banii pe prostii, luati petarde la copii!" Indemnul de a-ti mai incerca sansa contra cost (1 euro/SMS) te pregateste psihic pentru a castiga cei 10.000 de lei, premiul zilei. "Actioneaza! trimite un SMS fara text la 1000 si pregateste-te sa castigi cei 10.000 de ron de azi. Incearca!"
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall