Pentru 4000 de euro lunar, intelegeti mai mult, memorati mai putin
Data publicarii: 05-08-2008 | HR/CarierePentru 4000 de euro lunar, ca angajat debuntant in cadrul uneia dintre institutiile europene, orice absolvent de studii superioare dintr-o tara din estul Europei ar face aproape orice, chiar ar memora detalii obscure din istoria UE si a institutiilor sale.
Pe parcursul trecerii timpului insa, numarul candidatiilor estici a scazut, iar al celor din vestul Europei cu atat mai mult cu cat un astfel de salariu nu ii motiveaza sa memoreze "poeziile" depre nasterea Uniunii Europene. La mai bine de 50 de ani de cand au fost recrutati primii eurobirocrati, Bruxelles-ul a decis, in sfarsit, sa simplifice procesul lung de selectie.
Decizia a fost luata dupa ce numarul candidatilor a scazut drastic, dupa cum au recunoscut Agne Martikoniene, purtator de cuvant al biroului de recrutari al Comisiei Europene si directorul biroului care monitorizeaza aplicatiile pentru toate institutiile UE, David Bearfield.
In cadrul procesului de selectie vor fi urmarite alte aspecte decat capacitatea de memorare a candidatului. Intrebarile vizand UE sau institutiile sale vor fi inlocuite cu intrebari de cunostinte generale. Candidatilor li se vor testa "competentele practice si profesionale" sau cel putin asa isi doresc cei care se vor ocupa cu selectia noilor angajati. Din pacate, aceasta metoda va facilita accesul candidatilor din vestul Europei si mai putin absolventii din universitatile statelor din estul Europei, unde se pune accent pe capacitatea de memorare a studentilor si nu pe intelegerea unor teme prezentate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online