Managerii pierd peste 6 ore din vacanta raspunzand la e-mailurile de serviciu
Data publicarii: 05-08-2008 | HR/CariereTop managerii pierd, in medie, 6 ore si 40 de minute dintr-o vacanta de 10 zile doar pentru a raspunde la corespondenta venita pe e-mailul de serviciu, ceea ce inseamna 40 de minute pe zi. 73% dintre ei se asigura ca exista o conexiune de internet inainte de a face rezervarile la hotel, iar 85% privesc verificarea corespondentei ca pe o sarcina normala, potrivit unui sondaj al celei mai mari firme de consultanta in HR din Marea Britanie, Peninsula.
Pe de alta parte, 74% dintre angajatori au pretentia ca echipa de conducere sa pastreze legatura cu compania chiar si in perioada concediului.
Dezvoltarea tehnologiilor de comunicare isi dezvaluie, astfel, si partea negativa: angajatii au devenit sclavi ai locului de munca intr-o atat de mare masura incat nici in concediu nu se pot debransa complet de la sarcinile de serviciu. "Deoarece e-mailul a facut mai usoara ca niciodata mentinerea contactului cu biroul, angajatii cu greu se pot relaxa cu adevarat. Este un fapt incontestabil ca munca acapareaza tot mai mult timp, iar studiul nostru vine sa sublinieze o data in plus extinderea rolului pe care il are serviciul in viata noastra", spune Peter Done, Managing Director al Peninsula.
Done le recomanda angajatilor sa se concentreze pe relaxare si pe reincarcarea bateriilor in timpul vacantei. Pentru a evita mentinerea contactului cu biroul, managerii sunt sfatuiti sa delege un coleg care sa preia toate e-mail-urile. De asemenea, poate sa isi seteze e-mailul sa trimita un reply automat prin care sa atentioneze ca este in concediu. Anuntarea unei date de intoarcere mai tarzii decat va fi in realitate, ii va permite angajatului sa verifice in liniste toate e-mail-urile si sa aiba o tranzitie mai usoara de la odihna la munca.
"Pentru a nu da nastere la tensiuni, patronul nu ar trebui sa ii ceara angajatului executarea sarcinilor in perioada sa de odihna. O intalnire inainte de plecare si o delegare catre o alta persoana a activitatii vor face ambele parti mai calme. Orice activitate ce nu poate fi delegata va trebui planificata dupa terminarea concediului", e de parere Done.
Patronii trebuie sa isi incurajeze angajatii sa se deconecteze complet de la munca in timpul vacantei. Ei sunt cei care ar trebui sa gaseasca solutii de rezerva pentru ca un manager odihnit este un manager eficient, conchide Done.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall