Bursa de la Bucuresti, sau cum sa pierzi 2,2 miliarde de euro in 60 de secunde
Data publicarii: Astazi, 11-10-2008 | BursaBursa locala a pierdut vineri, intr-un singur minut, 2,2 miliarde de euro, panica investitorilor si dorinta lor de a renunta la actiunile pe care le detin ducand cele mai importante titluri la plafonul maxim de depreciere, de 15%. Atingerea plafonului maxim echivaleaza cu scoaterea respectivului titlu de la tranzactionare. Ora 16:30 va ramane in istoria BVB ca momentul in care, intr-un singur minut, bursa a pierdut 2,2 miliarde de euro.
Pierderea vine la doar doua zile dupa "miercurea neagra" a bursei locale, cand la numai o ora dupa deschiderea sedintei, BVB a trebuit sa traga obloanele din cauza scaderii foarte mari a principalilor indici.
Conducerea Bursei de Valori Bucuresti (BVB) a hotarat vineri dimineata ca perioada de predeschidere, in care se emit ordinele de vanzare si de cumparare de catre investitori, sa fie prelungita pana la finalul sedintei.
Lipsa tranzactiilor propriu-zise nu a diminuat cu nimic panica investitorilor, care au tras in jos cotatiile celor mai importante actiuni listate la valori apropiate de 15%. Astfel, actiunile Petrom au pierdut 14,96%, actiunile Rompetrol Rafinare au picat cu 14,71% iar titlurile Transgaz au cazut si ele cu 14,59%.
Indicele general al bursei, BET-C, care monitorizeaza evolutia tuturor actiunilor listate, a pierdut 8,88%, capitalizarea bursei ajungand la 16,3 miliarde de euro, fata de 18,54 la finele sedintei de tranzactionare de joi. In ultimele 30 de zile BVB a pierdut peste 12,5 miliarde de euro.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online