Circa 28% din masinile vandute anul acesta in Romania au fost achizitionate prin leasing
Data publicarii: 04-12-2008 | AutoDintr-un total de 243.475 de masini vandute in Romania in perioada ianuarie-octombrie 2008, un numar de 68.181 unitati au fost achizitonate prin leasing, restul de 175.294 masini fiind cumparate prin rate dar si cash, conform raportului statistic al APIA.
Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, (APIA) in primele zece luni ale anului 2008, dintr-un total de 168.999 de autovehicule de import comercializate pe piata autohtona, un numar de 111.949 au fost cumparate cu banii jos (cash) si in varianta rate, ceea ce reprezinta 66% din volumul total, iar restul de 34%, adica 57.050 de unitati, au fost achizitionate in varianta leasing.
Cea mai bine vanduta marca din perioada ianuarie-octombrie 2008, achizitionata prin leasing, este Skoda cu 8.552 de automobile, urmata de Volswagen cu 7.302 unitati, pe locul al III-lea fiind marca Opel cu un volum al vanzarilor de 7.253 de masini.
In ceea ce priveste modul de cumparare in rate si cash, pentru primele zece luni ale anului 2008, pe primul loc se clasesza Skoda cu un volum de 12.875 de automobile, urmata de marca Renault cu 11.060 unitati, iar pe locul III si IV se regasesc marcile Hyundai si Volkswagen, cu 10.733 si respectiv 10.644 de unitati.
Conform buletinului statistic al APIA, in luna octombrie a anului in curs, pe piata din Romania circa 37% din masinile de import achizitionate au fost prin leasing, aceasta cumuland un volum de 5.413 unitati comercializate. In acelasi timp, 66% din cumparatori au preferat variantele de achizitionare in rate si cash, aceste moduri ingloband un numar de 9.153 automobile de productie externa.
Pe parcursul lunii ocombrie, cele mai cautate marci de import, pentru care s-a folosit modul de cumparare in leasing au fost Volkswagen cu 1.284 masini, urmata de Ford cu un volum total de 911 unitati si Renault cu 501 de automobile. Pe de alta parte, in ceea ce priveste modul de cumparare in variantele cash si rate, pe primul loc se situeaza marca Ford cu 1.367 masini, urmata pe locul II de marca Skoda cu 901 unitati, Renault cu 896 si respectiv marca Peugeot cu un numar de 636 masini.
Totodata, in privinta autoturismelor de productie autohtona, potrivit statisticii APIA, dintr-un total de 74.476 unitati comercializate in Romania in ianuarie-octombrie 2008, un numar de 11.131 s-au vandut in leasing, iar restul de 63.345 au fost cumpatrate in variantele cash si rate, acesta reprezentand 85% din modul de achizitionare al romanilor.
Conform APIA,16% din autoturismele Dacia au fost cumparate prin leasing, de la inceputul anului pana in prezent acesta insemnand un numar de 11.131de unitati fata de 63.345 automobile achizitionate cash si in rate. Vanzarile Dacia pe parcursul lunii octombrie s-au efectuat in proportie de 14% in leasing (818 unitati) si restul de 86% (cu un volum de 5.094 unitati) s-au achizitionat in rate si cash.
Potrivit APIA, toate vanzarile Daewoo de anul acesta s-au efectuat cash si in rate aceasta inglband un numar de 6.704 automobile.
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile - APIA - a luat fiinta in 1994 si reuneste in prezent cele mai importante societati din domeniul automobilului: producatorii nationali, importatorii de autovehicule precum si alte firme de renume din domeniul pieselor si accesoriilor auto sau al lubrifiantilor. APIA este membru al Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile - OICA.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial