Piata auto a inregistrat scaderi la un nivel care nu a mai fost atins din 1999
Data publicarii: 19-12-2008 | AutoPiata auto a inregistrat o scadere la un nivel care nu a mai fost atins din 1999, in contextul crizei financiare globale, astfel ca inmatricularile de masini noi din primele 11 luni ale 2008 au scazut cu 53% fata de aceiasi perioada din 2007, potrivit unui comunicat transmis de APIA.
,,Ultimele date referitoare la piata auto din Europa, arata o deteriorare continua a pietei, cu scaderi ce nu s-au mai intalnit din '99 incoace. Astfel, daca la nivelul UE 27, inmatricularile de autoturisme noi din luna noiembrie 2008 au fost cu circa 26% mai mici decat cele din noiembrie 2007 (cu o scadere generala la 11 luni de 7,1%), in Romania inregistram un volum cu circa 53% mai mic decat cel din 2007 (numai 13.700 unitati fata de 29.000) si cu o scadere generala de 7,5% la nivelul celor 11 luni" potrivit comunicatului APIA.
Principalele cauze ale scaderilor din ultima perioada au fost determinate atat de criza financiara globala care se resimte intr-o anumita masura si in Romania, in special in ceea ce priveste restrangerea creditului, dar mai ales intrarilor masive de vehicule uzate, care pana la mijlocul lunii decembrie au beneficiat de taxe reduse. Pentru a se redresa, industria auto are nevoie de o politica sectoriala de descurajare a intrarilor de autovehicule vechi si poluante, dublata de derularea unui program de innoire a parcului auto, astfel de masuri fiind avute in vedere peste tot in lume.
Pe piata din Romania, APIA confirma o scadere cu 39,5% a vanzarilor la autoturismele de productie autohtona.
In ceea ce priveste vanzarile de autovehicule in Romania, in cele 11 luni de pana acum, volumul general al pietei auto este de 308.984 unitati (-7,4%), din care 257.941 (-10,4%) autoturisme, 47.013 (+9,2%) autovehicule comerciale si 4.030 autobuze (+47.7%).
Totodata, productia nationala in primele11 luni a cunoscut o crestere de 8,3% (241.263 unitati) fata perioada similara a anului trecut cu toate ca in luna noiebrie 2008 piata a suferit o depreciere de pana la 39% fata de noiembrie 2007 a mai precizat APIA. Potrivit Asociatiei in 2008 vehivulele comerciale au atins un volum total de 13.948 unitati aceasta ducand in mod direct la cresterea pietei.
Potrivit APIA exportul a inregistrat o crestere de 37,6% cu un volum total de152.322 unitati, in conditiile in care 63% din productia nationala este destinata exportului care in cea mai mare parte este reprezentat de Dacia.
Importul de autovehicule in perioada ianuarie-noienbrie 2008 a cumulat un numar de 221.094 masini fiind in scadere cu 1,5% fata de intervalul cuprins in primele 11 luni ale anului trecut, scaderea fiind determinata de segmentul autoturisme (10.208 unitati), care a inregistrat o scadere de 3,2%.
In ceea ce priveste segmentarea in functie de marca, Dacia, cu cele 81.087 unitati vandute (26,2% cota de piata) se claseaza pe primul loc, fiind urmata de marca Skoda - 22.432 unitati (cota de piata 7,3%), pe locu 3 Volkswagen - 22.361 automobile avand o cota de piata de 7,2% apoi Ford 21.485 unitati, si Renault cu 21.135 masini comercializate avand o cota de piata de 6,8%, aceste marci ingloband peste 54% din totalul pietei auto din Romania.
Conform APIA cele mai bine vandute marci sunt Mazda (217%), urmata de KIA (189%), Cadillac (123%), Jaguar (94%), Suzuki (86%), Subaru (66%), Maserati (58%), Lancia (55%), Saab (53%) si Smart (50%).
La polul opus,cele mai importante scaderi la 11 luni sunt inregistrate de catre Geely (-89%), Daewoo (-55,8%), Great Wall (-50%), SsangYong (-48%), Chrysler cu (-40%), Alfa Romeo (-33%), Renault (-30%), Citroen (-28%), Peugeot (-26%) si Chevrolet (-25%).
In categoria autovehicule comerciale, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile prezinta o crestere de aproximativ 9,2% cu un volum total de 47.013 unitati. Totodata APIA aduce la cunostinta faptul ca in ultimele luni au existat deprecieri ale pietei in comparatie cu lunile similare ale anului 2007.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial