Produsele alimentare s-ar putea scumpi cu pana la 15% in circa o luna
Data publicarii: 02-02-2009 | EconomieProdusele din industria alimentara s-ar putea scumpi cu pana la 15% in circa o luna, pe fondul deprecierii monedei nationale, a declarat, luni, in cadrul unei conferinte de presa, preledintele Federatiei Sindicale din Industria Alimentara (FSIA), Dragos Frumosu.
Acesta a explicat ca la o deprecierea de 10% a monedei nationale care poate sa continue o luna sau doua, pretul anumitor produse alimetare se va majora cu un procent de 15%.
Principalul motiv al scumpirii este dependenta importului de materie prima pentru produse alimentare.
"Importam 70% din carnea de porc necesara procesarii si consumului, circa 80% din legume si fructe, importam zahar brut pentru aproximativ 330.000 de tone de zahar rafinat, cam 20% din laptele destinat procesarii, iar acestea vor fi influentate de deprecierea leului", a mai spu Dragos Frumosu.
Potrivit presedintelui FSIA, deprecierea leului se va regasi direct in pretul produselor alimentare, peste care se pot adauga modificari colaterale ale unor componente ale produselor finite, care pot duce la un procent de circa 10-15% a cresterii preturilor la producatori.
Totodata, Dragos Frumosu a mai adaugat, ca o crestere a preturilor produselor alimentare mai devreme de o luna, nu poate fi atribuita producatorilor, ci exclusiv comerciantilor.
Presedintele Federatiei Sindicale din Industria Alimentara (FSIA), Dragos Frumosu a mai declarat ca pana la 15% din salariatii industriei alimentare ar putea fi disponibilizati in 2009, pe fondul crizei economice.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice