Comisia Europeana lanseaza o campanie impotriva diferentelor de salarizare intre femei si barbati
Data publicarii: 03-03-2009 | HR/CariereComisia Europeana (CE) lanseaza o campanie la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene (UE) care vizeaza combaterea diferentelor de salarizare intre femei si barbati, cerand "remunerare egala pentru o munca de valoare egala", potrivit unui comunicat transmis marti.
In cadrul economiei UE, femeile castiga in medie cu 17,4% mai putin decat barbatii, potrivit comunicatului CE.
In plus, cu toate ca rata de ocupare a fortei de munca in randul femeilor a crescut constant in ultimii ani - in prezent fiind 58,3% pentru femei si 72,5% pentru barbati, femeile inca mai lucreaza cu jumatate de norma mai frecvent decat barbatii (31,2% dintre femei fata de 7,7% dintre barbati).
Angajatii de sex feminin predomina in sectoarele in care salariile sunt mai scazute (peste 40% dintre femei lucreaza in domeniul sanatatii, educatiei si administratiei publice, de doua ori mai multe decat barbatii), desi femeile reprezinta 59% din totalul noilor absolventi de universitate, potrivit raportului anual 2009 privind egalitatea intre femei si barbati prezentat marti de Comisie.
De altfel, un alt raport de expertiza elaborat de Comisie confirma ca femeile sunt foarte slab reprezentate si in ce priveste functiile de decizie din domeniul economic si participarea la politica europeana.
Astfel, guvernatorii tuturor bancilor centrale ale celor 27 de state membre ale UE sunt barbati. Slaba reprezentare a femeilor in ceea ce priveste functiile de raspundere este mai pronuntata in intreprinderile mari, unde barbatii reprezinta aproape 90% din membrii consiliilor de administratie ale celor mai importante societati. In medie, in randul ministrilor din guvernele nationale, proportia barbatilor in raport cu cea a femeilor este de aproximativ trei la unu.
"Diferentele de salarizare intre femei si barbati au cauze multiple si necesita solutii multiple. Pentru a le combate este necesara o actiune la toate nivelurile si un angajament din partea tuturor partilor implicate - de la angajatori, sindicate si autoritatile nationale pana la fiecare dintre cetateni", a declarat comisarul UE pentru egalitatea de sanse, Vladimir Spidla.
Diferenta de remunerare reprezinta discrepanta dintre plata medie pe ora pentru femei si cea pentru barbati, inainte de aplicarea impozitelor, in toate domeniile economiei, deoarece angajatorii considera frecvent ca munca femeilor este mai putin importanta decat cea a barbatilor
De asemenea, ca urmare a reducerii castigurilor de-a lungul vietii si a pensiilor mai mici rezultate 21% dintre femeile in varsta de 65 de ani sau mai mult sunt expuse riscului de saracie, in timp ce numai 16% dintre barbati se afla in aceasta situatie.
Campania demarata de CE va promova bunele practici cu privire la combaterea diferentelor de salarizare din intreaga Europa si va distribui un set de instrumente privind campania pentru angajatori si sindicate la nivel european si national.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial