Romania a inregistrat in ultimul trimestru din 2008 a patra crestere economica din UE
Data publicarii: 05-03-2009 | EconomieRomania a inregistrat in ultimul trimestru al anului trecut o crestere economica de 2,9%, nivel care o plaseaza pe locul patru in Uniunea Europeana (UE), in timp ce economia statelor membre pe ansamblu s-a contractat cu 1,3%, potrivit datelor preliminare publicate joi de Eurostat.
Primele trei pozitii in ce priveste avansul produsului intern brut (PIB) in trimestrul patru din 2008 au fost ocupate de Bulgaria, cu un ritm de crestere a economiei de 3,6%, urmata de Polonia, cu 3,1%, si de Cipru, cu 3%.
Economiile Letoniei, Estoniei si Suediei au scazut cel mai mult in ultimul trimestru al anului trecut, cu 10,5%, 9,4%, respectiv 4,4% fata de aceeasi perioada din 2007.
Fata de trimestrul anterior, Estonia a inregistrat cea mai mare scadere a PIB, de 4,2% in intervalul octombrie - decembrie 2008. Economia Suediei s-a contractat in trimestrul IV cu 2,4%, cea a Germaniei, cu 2,1%, iar PIB-ul Danemarcei si Portugaliei a scazut cu 2% fata de trimestrul anterior din 2008.
Cele mai mari cresteri fata de trimestrul anterior au fost inregistrate in ultimul trimestru de Slovacia (2,1%), Cipru (0,6%), Grecia si Polonia (0,3%).
Economia Uniunii Europene (UE) s-a comprimat cu 1,5% in al patrulea trimestru din 2008 comparativ cu cele trei luni anterioare, blocul comunitar raportand trei trimestre consecutive de scadere a PIB-ului, potrivit datelor biroului european de statistica.
Produsul intern brut (PIB) al zonei euro a scazut in ultimul trimestru din 2008 cu 1,5% fata de trimestrul anterior, a treia scadere trimestriala consecutiva.
Fata de trimestrul similar din 2007, PIB-ul a scazut cu 1,3% in UE si tot cu 1,3% in zona euro.
Cheltuielile de consum ale populatiei au scazut in ultimul trimestru cu 0,8% in UE, fata de trimestrul anterior, si cu 0,9% in zona euro. Investitiile s-au diminuat cu 2,5% in UE si cu 2,7% in zona euro. Importurile s-au redus cu 5,5% in ambele zone, iar exporturile au scazut cu 6,8% in UE si cu 7,3% in zona euro.
Partenerii cei mai importanti ai UE, SUA si Japonia, au inregistrat, de asemenea, scaderi ale PIB-ului. Astfel, economia SUA s-a comprimat in ultimul trimestru cu 1,6% fata de trimestrul anterior, in timp ce Japonia a anuntat o scadere a PIB cu 3,3%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial