Allianz: Piata de asigurari a pierdut anul trecut 100 milioane euro si va scadea in 2009
Data publicarii: 10-03-2009 | AfaceriPiata romaneasca de asigurari va inregistra o scadere in acest an, a declarat miercuri presedintele UNSAR, Cristian Constantinescu, care estimeaza pierderi de 100 milioane euro pentru 2008 din activitatea de subscriere la nivel de piata, dupa rezultate tehnice.
Anul trecut, companiile de pe piata romaneasca de asigurari au inregistrat prime brute subscrise de 8,78 miliarde lei (2,38 miliarde euro), in crestere cu 22,4% fata de 2007.
"Piata de asigurari se va duce in jos. Nu vorbim de crestere in acest an", a spus Constantinescu.
De altfel, piata de asigurari a scazut deja in primele doua luni ale acestui an, a mentionat el.
In acest context, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR) considera ca firmele de asigurari din Romania au nevoie de un flux de capital de 250 -300 milioane euro in acest an pentru se mentine in marja de solvabilitatea.
CSA crede ca piata de asigurari va creste totusi, chiar daca intr-un ritm sub cel din 2008
Presedintele Comisie de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) Angela Toncescu se asteapta la o crestere in acest an, dar intr-un ritm mult mai mic decat in 2008.
"Rascumpararile nu mai reprezinta o problema pentru societatile de asigurari de viata", a spus seful CSA.
La sfarsitul lui ianuarie, Toncescu declara ca turbulentele de pe piata financiara s-au manifestat pe piata asigurarilor de viata printr-o crestere semnificativa a numarului de rascumparari in octombrie si noiembrie 2008.
Seful CSA a spus, marti, ca "societatile care incheie polite de asigurari de viata trebuie sa munceasca mai mult ca sa convinga asiguratii ca nu trebuie sa-si rascumpere asigurarile, deoarece pierd mai mult prin rascumparare".
"In perioada de criza, o asigurare de viata traditionala e un lucru bun. Acest segment de asigurare, probabil, va inregistra o crestere", a mentionat Toncescu, care crede ca segmentul de asigurari unit-linked (cu componenta investitionala n.r.) ar putea sa nu mai fie atat de atractiv pentru asigurati.
"Companiile trebuie sa-si convinga clientii ca au nevoie in continuare de asigurare, sa isi revizuiasca portofoliile si sa se orienteze catre alte segmente de asigurari, mai putin dezvoltate", a mai spus Toncescu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI