Firmele vor sa scumpeasca asigurarile auto pentru cresterea profiturilor
Data publicarii: 11-03-2009 | AfaceriFirmele de asigurari intentioneaza sa urce pretul politelor la asigurarile obligatorii auto chiar din acest an, motivand pe de-o parte cresterea daunalitatii in raport cu primele subscrise si, totodata, valoarea scazuta a primelor fata de tarile din Uniunea Europeana. Reprezentantii din domeniu sustin totodata ca, in dosarele de daune, pretul manoperei din service-urile auto este mult mai scazut in raport cu pretul pieselor, dar admit ca componentele sunt mai scumpe cu cel putin o treime fata de Occident.
Politele privind asigurarea obligatorie auto se vor scumpi anul acesta, iar procentul va fi determinat de evolutia pietei asigurarilor in raport cu criza economica si financiara. "Societatile vor reactiona in cazul in care vom intampina probleme financiare, iar o solutie o reprezinta scumpirea politelor", a declarat Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR). Desi au dat ca sigura scumpirea politelor RCA, reprezentantii din domeniul asigurarilor n-au vrut sa inainteze un procent. Au motivat insa ca diferentele dintre Romania si Occident sunt legate de pretul politelor. "Primele la RCA sunt mai mici decat in restul Europei, dar daunele la service depasesc preturile din Vest", a mai apreciat Andriescu.
"Tarifele RCA nu sunt tarife sociale, ce tin cont de puterea de cumparare. Pentru un Logan, RCA costa de patru ori mai mult decat in Italia", a exemplificat Sergiu Costache, directorul general al revistei Prime, Asigurari & Pensii, organizator al Conferintei Nationale a Asigurarilor Auto. Cand vorbesc de scumpiri, asiguratorii nu iau in calcul diferenta salariala, un salariu mediu in Romania fiind de circa 300 de euro, de aproape cinci ori mai scazut decat in Italia. Totodata, pretul politelor, calculat in euro, a crescut automat, prin devalorizarea monedei nationale din ultimele trei luni.
Asiguratorii motiveaza insa ca gradul mare de daunalitate le duce afacerile pe minus, desi motorul cresterii pietei asigurarilor a reprezentat-o sectorul auto. "Anul trecut, piata asigurarilor a crescut cu 23%, iar valoarea daunelor cu 35%", a spus Radu Mustatea, presedinte directorat Astra-Uniqa.
Totodata, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare (UNSAR) a estimat ca pierderile companiilor de asigurari din activitatea de subscriere se vor ridica la circa 100 milioane de euro in 2008, comparativ cu 73 milioane de euro in 2007. "Cresterea pierderilor va fi cauzata de aplicarea unui ordin emis de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) privind metodologia de calcul a rezervelor, care a facut ordine in acest domeniu. Multi asiguratori aveau subevaluate aceste rezerve si, din acest motiv, rezultatele lor se prezentau mai bine. Acum situatia s-a schimbat", a spus Constantinescu.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall