Peste jumatate din romani nu planuiesc sa isi schimbe obiceiurile de cumparare din cauza crizei
Data publicarii: 12-03-2009 | LifestyleCriza ii preocupa pe romani, dar nu le schimba prea mult viata. La inceput de an, doua treimi dintre ei se tem ca 2009 ar putea sa vina numai cu rele, dar multi sunt hotarati sa nu renunte la credite, cumparaturi si vacante.
Mai mult de jumatate dintre romani sunt convinsi ca problemele cu care se confrunta in acest an nu o sa-i faca sa-si schimbe obiceiurile de cumparare sau sa-si amane concediile. Singurele lucruri la care par dispusi sa renunte sunt iesirile in oras, la terase sau la film.
Studiul facut de Dedalus Milward Brown masoara intentiile, deci anticiparile sau temerile, dar o astfel de atitudine se poate intrepreta in doua feluri. Fie ca romanii sunt descurcareti, fie ca majoritatea castigau oricum atat de prost incat o trecere de la salariu la somaj nu va fi simtita in mod dureros.
Peste 50% dintre romani traiesc lunar cu mai putin de 200 de euro pe membru de familie in coditiile in care valoarea ajutorului de somaj este undeva pe la 100 de euro.
Peste jumatate dintre romani sustin ca nu-si vor modifica obiceiurile de cumparare. Doar 15 la suta dintre romani si-ar mai lua un credit anul acesta. Nici macar ca intentie. Si asta in conditiile in care anul trecut, 30 la suta chiar si-au pus semnatura pe un contract de imprumut. Numarul romanilor care si-ar cumpara bunuri in rate a crescut.
Surprinzator este insa ca, indiferent daca au sau nu bani, romanii nu vor sa renunte la concedii. Numarul celor care vor sa plece peste hotare a crescut cu 16%, iar numarul celor care vor sa se distreze in tara apoape s-a dublat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online