Romania a inregistrat in februarie a treia cea mai mare scadere a vanzarilor de masini noi din UE
Data publicarii: 13-03-2009 | AutoVanzarile de masini noi au scazut in februarie cu 18% in Uniunea Europeana, iar Romania a inregistrat a treia cea mai mare prabusire a pietei, dupa ce vanzarile s-au redus cu doua treimi, arata datele publicate vineri de Asociatia europeana a constructorilor de automobile (ACEA).
Vanzarile de automobile noi din Romania au cazut in februarie cu 66,5% fata de aceeasi luna din 2008, pana la 7.182 unitati. Letonia a inregistrat declinul cel mai puternic, de 76,2%, urmata de Lituania, cu o scadere a pietei cu 73,8%.
In primele doua luni ale acestui an, vanzarile de masini noi s-au prabusit in Romania cu 58,8%, la 20.965 unitati.
Majoritatea pietelor din tarile estice ale UE au inregistrat scaderi severe ale vanzarilor de masini noi in februarie, exceptie facand Polonia - cu un avans de 7,3%, la 30.194 unitati - si Cehia, in care vanzarile s-au comprimat cu doar 7,7%, la 9.823 unitati.
In vestul Europei, vanzarile au inregistrat caderi puternice in februarie in Irlanda (-62,9%), Spania (-48,8%), Danemarca (-43,1%), Portugalia (-42,6%) si Finlanda (-40,3%).
In schimb, vanzarile de masini noi au crescut in februarie cu 21,5% in Germania, la 277.740 de unitati, si cu 0,3% in Luxemburg.
In intreaga Uniune - fara Malta si Cipru, pentru care ACEA nu dispune de date -, vanzarile de masini noi au scazut cu 18% in februarie, la 944.721 unitati. Daca se adauga Islanda, Norvegia si Elvetia, vanzarile au insumat 968.159 unitati, in scadere cu 18,3% fata de februarie 2008.
Islanda a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 91,2% in februarie, la 91 de unitati, pe fondul crizei economice si financiare severe cu care se confrunta tara.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online