Romania a avut si in trimestrul IV cea mai mare crestere a costurilor orare cu forta de munca din UE
Data publicarii: 13-03-2009 | EconomieCosturile totale pentru o ora de munca au crescut in Romania in ultimul trimestru din 2008, in medie cu 21,5% fata de perioada similara din 2007, cel mai inalt ritm din Uniunea Europeana (UE), potrivit datelor revizuite publicate, vineri, de biroul european de statistica, Eurostat.
In intervalul octombrie - decembrie 2008, cresterea costurilor pentru o ora de munca in Romania a urcat cu 0,3 puncte procentuale fata de avansul inregistrat in trimestrul al treilea din 2008.
Pe ramuri de activitate, costurile orare cu salariile si cu celelalte cheltuieli non-salariale s-au majorat in industrie cu 22,5% pe an, in constructii, - cu 20,1% pe an, in timp ce in sectorul serviciilor s-a raportat o crestere anuala de 20,9%.
La nivelul UE, Eurostat a estimat pentru trimestrul patru o crestere, in termeni nominali, cu 4,6% a costului cu forta de munca, in timp ce in zona euro, avansul a fost de 3,8%.
Pe ramuri de activitate, costurile cu ora de munca s-au majorat in zona euro cu 5,4% in industrie, cu 5,1% in constructii si cu 2,6% in servicii, in timp ce in UE, costurile au fost cu 6%, 5,1%, respectiv 3,8% mai mari.
Dintre statele membre ale UE, dupa Romania, ritmuri inalte de crestere a costurilor cu forta de munca au fost inregistrate in trimestrul al treilea in Bulgaria, de 17,9%, si Letonia, de 17,2%.
Dintre statele membre pentru care au fost publicate date, cele mai mici cresteri anuale ale costurilor pe ora de munca au fost inregistrate in Malta, de 0,4%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online