La ce renunta romanii pe timp de criza?
Data publicarii: 16-03-2009 | LifestyleIn cazul in care criza le-ar afecta veniturile, 60,9% dintre romani ar reduce din bugetul alocat pentru excursii si calatorii, in vreme ce 56,6% ar renunta la obiectele de lux. Iesirile in oras, hainele si investitiile sunt urmatoarele pe lista economisirii, pe ultimul loc aflandu-se alimentele. Aceasta este una dintre concluziile unui recent studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center in parteneriat cu Media XPRIMM, referitor la comportamentul de consum al romanilor si modul in care acesta este modificat de criza mondiala.
In ceea ce priveste comportamentul de consum pe fondul crizei financiare, mai mult de jumatate dintre romani (50,6%) vor cumpara aceleasi produse ca pana acum, dar in cantitati mai mici, in timp ce 31,4% dintre persoanele intervievate sustin ca nu isi vor modifica comportamentul de consum.
In cazul in care criza le-ar afecta veniturile, cei din provincie ar renunta in mai mare masura (59,1%) la obiectele de lux decat cei din Bucuresti care au inregistrat un procent de 50,7%.

In privinta comportamentelor de consum in perioada de criza, romanii au declarat:


Galatenii sunt cei mai hotarati (62,2%) in ceea ce priveste cumpararea acelorasi produse ca pana acum, dar in cantitate mai mica, urmati de braileni cu 60,0%.

Studiul a fost realizat in perioada 28 ianuarie - 10 februarie 2009, prin intermediul interviurilor telefonice efectuate cu ajutorul sistemului NIPO CATI Software. Cercetarea s-a bazat pe doua esantioane de tip multistratificat, multistadial si probabilist: un esantion de 812 persoane adulte (18 - 65 ani inclusiv) pentru Bucuresti si un esantion de 853 persoane adulte (18 - 65 ani inclusiv) pentru restul oraselor cu mai mult de 100.000 locuitori (Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Ploiesti si Timisoara).
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI