Firmele listate la BVB au pierdut 66 de miliarde de lei in doua luni
Data publicarii: 17-03-2009 | BursaIn prezent, valoarea Erste Bank este sub cea a pachetului de actiuni cumparat de austrieci la BCR la sfarsitul anului 2005.
Criza a dus la scaderea capitalizarii Bursei de Valori Bucuresti si Rasdaq in perioada ianuarie 2008-martie 2009 cu 66,6 miliarde de lei. Daca la inceputul anului 2008 capitalizarea BVB si Rasdaq era de 110,3 miliarde de lei, la finalul saptamanii trecute aceasta a coborat pana la 43,7 miliarde de lei. Mentionam ca in calculul de mai sus s-a luat si capitalizarea Erste Bank, care a venit pe BVB in februarie 2008, valoarea la listare a bancii austriece fiind de 30 de miliarde de lei.
Fara indoiala cel mai mare perdant in ultimele 15 luni este chiar Erste Bank. Daca in februarie 2008 capitalizarea Erste Bank era de 30 de miliarde de lei, la finalul saptamanii trecute aceasta ajungea la 12,80 miliarde de lei, adica 2,99 miliarde de euro.
Practic, in prezent, valoarea Erste Bank este sub cea a pachetului de actiuni cumparat de austrieci la BCR. La sfarsitul anului 2005, austriecii de la Erste Bank au castigat licitatia pentru preluarea a 61,88% din actiunile BCR, pentru 3,75 miliarde de euro, banca locala fiind astfel evaluata la 6,06 miliarde de euro.
Locul doi in topul pierderilor este ocupat de Petrom. Capitalizarea companiei a ajuns la 7,9 miliarde de lei de la un maxim de 31,7 miliarde de lei inregistrat in 2008. In prezent, capitalizarea Petrom este de 1,85 miliarde de euro, adica aproape de suma pe care au dat-o austriecii de la OMV in 2004 pe pachetul majoritar de actiuni de la Petrom (adica 1,5 miliarde de euro).
Topul pierderilor continua cu BRD. In prezent, capitalizarea BRD este de 3,17 miliarde lei fata de 16,17 miliarde de lei in 2008. Nici rusii de la ALRO Slatina nu au motive de bucurie, capitalizarea acestei companii scazand de la 5,56 miliarde de lei in 2008 la 0,89 miliarde de lei la mijlocul lunii martie 2009.
In topul pierderilor se afla si cele doua societati listate pe bursa la care statul roman este actionar majoritar, respectiv Transelectrica si Transgaz. In 2008, capitalizarea Transelectrica era de 2,07 miliarde de lei, iar in prezent de doar 0,64 miliarde de lei. In schimb, valoarea companiei Transgaz pe bursa a scazut de la 2,77 miliarde de lei in 2008 la 1,30 miliarde de lei in prezent.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial