Administratorii de pensii private vor trebui sa faca raportari pentru sume mai mari de 15.000 euro
Data publicarii: 24-03-2009 | Finante-BanciAdministratorii si agentii de marketing vor trebui sa raporteze catre arbitrul pensiilor private si Oficiul National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor operatiunile cu sume in numerar ce depasesc echivalentul in lei a 15.000 euro, a anuntat CSSPP.
Potrivit unui proiect de norma lansat in dezbatere publica, raportarea trebuie sa se faca in cel mult 10 zile, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni.
Informatiile aferente fiecarei operatiuni derulate vor trebui pastrate pentru o perioada de cinci ani, pentru a putea fi puse la dispozitia organelor de urmarire penala, Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) sau Oficiului National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor (ONPCSB), la solicitarea acestora, se arata in comunicat.
Actul normativ reglementeaza activitatea de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism in sistemul de pensii private, aplicabil administratorilor si fondurilor de pensii private pe care le administreaza, precum si agentilor de marketing autorizati sau avizati in sistemul pensiilor private.
Politicile si procedurile de cunoastere a clientelei, elaborate de fiecare administrator sau agent de marketing, vor trebui sa contina, printre altele, proceduri de identificare si monitorizare permanenta a clientilor, precum si a operatiunilor derulate de acestia pentru a detecta tranzactiile neobisnuite si cele suspecte.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online