Un manager britanic castiga cat zece romani
Data publicarii: 24-03-2009 | HR/CariereManagerii din companiile din vestul Europei au venituri de cinci pana la zece ori mai mari decat directorii care detin pozitii similare in cadrul companiilor de pe piata locala, potrivit unui studiu realizat de firma germana de executive search Kienbaum. Un director de marketing dintr-o companie britanica are un venit mediu anual de 191.000 de euro, in timp ce media salariala pentru o pozitie similara in Romania este de 19.500 de euro. Potrivit studiului, cel mai bine platiti manageri sunt cei din Marea Britanie, Elvetia si Austria.
"Un director de marketing din Romania care lucreaza intr-o companie cu peste 100 de angajati are un venit anual de aproximativ 80.000 de lei (circa 19.000 de euro), daca ne referim la o pozitie de director de marketing dintr-o companie multinationala din Bucuresti, acest venit este cu peste 25% mai mare", spune Paul Milata, country manager al firmei Kienbaum pentru Romania si Bulgaria. Potrivit acestuia, pe piata romaneasca exista variatii salariale foarte mari intre angajatii care detin functii similare, in cazul pozitiei de director de marketing venitul anual variaza intre 43.000 de lei si 100.000 de lei, in functie de regiune, marimea companiei si experienta angajatului. In opinia, Simonei Simion-Popescu, HR manager al companiei Xerox pentru Europa Centrala si de Est, Israel si Turcia, aceasta diferenta este exagerata.
"Este normal sa existe diferente intre nivelul salarial al directorilor din Marea Britanie si al celor din Romania, in conditiile in care nivelul de trai din Marea Britane este diferit de cel de aici, dar diferentele nu sunt atat de mari. Salariul unui director din Marea Britanie este dublu, cel mult triplu fata de al unui director din Romania", spune aceasta. Venitul anual brut al unui director de marketing din Elvetia depaseste 135.000, in timp ce un director care detine o pozitie similara in cadrul unei companii din Austria primeste aproximativ 133.000 de euro anual. Media salariala a unui director de marketing din Italia este de 122.000, iar un manager care are o pozitie similara in Franta are un venit anual brut de 109.000.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI