Raiffeisen Bank isi informeaza clientii ca nu trimite mesaje pe mail sub nici un pretext

Data publicarii: 26-03-2009 | Finante-Banci

"Deoarece ne confruntam din ce in ce mai des cu mesaje false trimise pe email ca venind din partea Raiffeisen Bank, va informam ca banca nu trimite sub nici un pretext pe email sau SMS mesaje de verificare sau de alertare, continand formulare, programe atasate sau redirectionari catre site-uri care sa solicite datele personale sau informatii confidentiale (parole, PIN)", se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro.

Aceste tipuri de mesaje vin de la adrese de mail contrafacute sau inexistente cu scopul de a frauda persoana respectiva.

Cea mai sigura masura de prevenire a unei posibile fraude este sa nu dati curs recomandarilor/solicitarilor dintr-un asemenea mesaj. Toti cei care primesc astfel de mesaje sunt rugati sa contacteze de urgenta Raiffeisen Bank la numerele de telefon 021.306.55.55 sau 021.306.55.56 sau email: online@rzb.ro. In cazul in care sesizarea se face pe email va rugam sa trimiteti mesajul ca attachament pentru a se putea vedea si header-ul mesajului. Raiffeisen Bank are pregatit  un set de  masuri rapide pentru blocarea acestor tentative de frauda, intervenind promt pentru limitarea efectelor si dezactivarea cat mai rapida a acestor site-uri. Pe pagina de internet a bancii, www.raiffeisen.ro, se afiseaza intotdeauna mesajele frauduloase la rubrica "Alerta Phishing". Banca a facut si face toate demersurile necesare catre autoritatile competente, in vederea identificarii autorilor.

"Un client trebuie sa stie ca intotdeauna e mai bine sa dea un telefon de verificare sau un mail la banca, decat sa completeze un formular cu datele sale confidentiale, sub un pretex oarecare. Primim sesizari privind astfel de mesaje atat de la clienti ai bancii, dar si de la persoane care nu sunt clientii nostri. Pot sa va asigur ca adresele de mail folosite de cei care pun la cale atacul nu sunt preluate din surse de informatii detinute de Raiffeisen Bank " a declarat Radu Topliceanu, director Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank reaminteste regulile de baza privind utilizarea in mod corect si sigur a instrumentelor de acces la conturi:

Nu raspundeti nici unei solicitari de a divulga parola, codul PIN, numarul de card. Acestea sunt destinate in mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul in mod securizat la canalele specializate de acces: ATM, POS, Raiffeisen Online;

Raiffeisen Bank nu va colecta sau valida niciodata prin e-mail sau SMS informatii confidentiale-nume utilizator, parola, mai mult de 2 cifre din seria cardului sau cod PIN;

Este foarte important ca serviciul Raiffeisen Online sa fie accesat scriind direct de pe tostatura, adresa sa: www.raiffeisenonline.ro si sa se verifice intotdeauna de catre client ca este o conexiune sigura, respectiv https, si nu http;

Redactia BankNews.ro