Alcoolul, mai rau decat marijuana
Data publicarii: 27-03-2009 | LifestyleOamenii de stiinta si-au propus sa afle care este diferenta dintre consecintele consumului de alcool si al celui de marijuana asupra activitatii cerebrale in cazul tinerilor. Pe langa deteriorarea comportamentului si a starilor afective, aceste doua tipuri de droguri sunt considerate extrem de nocive pentru dezvoltarea personalitatii adolescentilor. Paradoxal, concluziile trase in urma a doua studii de specialitate atrag atentia parintilor si personalului didactic sa fie mai atenti in special in privinta consumului de alcool la tineri, pentru ca acesta, desi este o substanta comercializata in orice magazin, este considerat mult mai periculos decat marijuana, o substanta interzisa in multe tari din lume.
Unul dintre studii, publicat joi in "Journal Clinical EEG and Neuroscience" din Statele Unite, arata ca, dintre toate "drogurile usoare", alcoolul are efectele cele mai devastatoare asupra dezvoltarii neuropshice la adolescenti. Afirmatia este sustinuta si de al doilea studiu pe aceasta tema realizat de o echipa de experti britanici, care au concluzionat ca marijuana este mai "blanda" decat bauturile spirtuoase.
Concret, studiul facut de cercetatorii americani de la San Diego State University a scos in evidenta faptul ca un consum chiar si moderat de alcool (20 de pahare pe luna), dar pe perioade mai lungi, provoaca deteriorarea ireversibila a structurii creierului si, respectiv, a functiilor cognitive. Desi aceste modificari cerebrale exista si in cazul consumului de marijuana, s-a constat ca ele sunt mult mai reduse (schimbarea modului in care informatia senzoriala ajunge la hipocampus, o componenta a sistemului limbic cerebral esentiala pentru invatare, memorie si integrarea experientelor senzoriale cu emotiile si motivatiile).
David Nutt de la Bristol University, impreuna cu colegii sai, a lansat un apel oficial catre autoritatile britanice (inclusiv catre politisti) sa schimbe sistemul de clasificare a substantelor care creeaza dependenta in functie de nocivitatea acestora si sa renunte la clasificarea pe categorii de periculozitate/ilegalitate conform legislatiei internationale in materie de droguri. De pilda, ei considera ca, intr-un top cu 20 dintre cele mai novice substante, alcoolul ocupa locul 5, tigarile locul 9, iar marijuana/canabisul se situeaza pe pozitia a 11-a.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online