Restantele romanilor la credite au crescut cu 48% in primele doua luni, la 4,25 miliarde lei
Data publicarii: 27-03-2009 | Finante-BanciRestantele romanilor la credite au crescut cu 48,4% in primele doua luni ale acestui an, pana la 4,252 miliarde lei (991 milioane euro), pe fondul avansului puternic, cu 85%, al restantelor la imprumuturile in valuta, arata datele Bancii Nationale a Romaniei (BNR).
La finalul anului trecut, populatia si firmele din Romania aveau restante la imprumurile luate la banci de 2,865 miliarde lei (719 milioane euro).
Mai mult, fata de finalul lui 2008, restantele mai mari de 30 de zile catre banci au crescut cu 325%, de la 1,306 miliarde lei, mai arata datele bancii centrale.
Pe partea de valuta, restantele romanilor au ajuns la echivalentul a 1,831 miliarde lei (426,8 milioane euro) la 28 februarie 2009, in crestere cu 85% fata de finalul lui 2008, cand se situau la nivelul de 993,3 milioane lei (249 milioane euro).
Cifrele au fost influentate, insa, de deprecierea leului, cu 7,7% intre finalul lui decembrie si 28 februarie, in conditiile in care datele publicatede BNR sunt calculate in echivalentul in lei.
Restantele in lei au crescut intr-un ritm mai ponderat in primele doua luni, de 29%, de la 1,872 miliarde lei (469 milioane euro) pana la 2,421 miliarde lei (564,25 milioane euro).
Ca urmare a cresterii sumelor neplatite, ponderea restantelor in volumul total al creditelor acordate a ajuns la 2,05% la sfarsitul lunii februarie, de la 1,44% la sfarsitul anului trecut si 0,82% la 29 februarie 2008.
La sfarsitul lui februarie 2009, soldul creditelor acordate de banci era de 207,92 miliarde lei (48,46 miliarde euro), din care 83,86 miliarde lei (19,5 miliarde euro), respectiv 40%, erau imprumuturi in moneda nationala.
Restantele firmelor si locuitorilor din capitala au crescut numai in primele doua luni din 2009 cu 72% si au ajuns, la finalul lunii februarie, la 1,42 miliarde lei (330,4 milioane euro), din care 70% sunt imprumuturi in moneda straina.
Dupa Bucuresti, cele mai mari restante sunt inregistrate in judetul Brasov, de 195,11 milioane lei (45,47 milioane euro), urmat de Timis, unde populatia si firmele au restante la credite de 174,16 milioane lei (40,6 milioane euro).
Bucurestenii si firmele din capitala se afla insa pe primul loc si in ceea ce priveste volumul creditelor contractate, care au ajuns, la finalul lunii februarie, la 73,34 miliarde lei (17,1 miliarde euro), din care peste doua treimi sunt imprumuturi in moneda straina.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online