IMM-urile vad in reorientarea afacerii o oportunitate in perioada crizei
Data publicarii: 31-03-2009 | AfaceriPrintre cele mai importante oportunitati pe perioada de criza economica se afla, in opinia a jumatate dintre IMM-urile participante la un studiu, reorientarea afacerii spre zone de activitate mai profitabile, potrivit unei analize realizate de compania internationala de cercetari de piata MEMRB.
Sondajul a fost realizat, in perioada 16 februarie -13 martie 2009, pe un esantion de 431 de intreprinderi mici si mijlocii din Romania, care activeaza in diverse domenii. Astfel, potrivit studiului, 45% dintre IMM-uri considera ca alte oportunitati, in aceasta perioada, ar fi concurenta mai slaba si preturile mai mici la echipamente sau materii prime. Doar 15% dintre firme vad oportunitati ca urmare a unor investitii in piata imobiliara.
In ceea ce priveste strategia pentru acest an, companiile romanesti vor incerca sa atinga, in principal, obiective legate de consolidarea portofoliului actual de clienti.
Mai mult de 80% dintre firmele participante la studiu nu si-au stabilit obiective legate de posibile achizitii sau fuziuni, in timp ce 17% dintre acestea vor renunta la cresterea cifrei de afaceri.
Analiza MEMRB arata, de asemenea, ca aproape 80% dintre companiile romanesti au luat masuri speciale pentru a trece cu bine prin criza economico-financiara. Astfel, cei mai multi intreprinzatori au recurs la reducerea costurilor cu servicii furnizate de terti si reducerea costurilor cu utilitatile. Pe de alta parte, cea mai rara initiativa in randul IMM-urilor a fost lansarea de produse sau servicii noi.
In ceea ce priveste durata crizei, aproape jumatate dintre companii se asteapta ca perioada dificila sa ia sfarsit spre finele anului viitor, in timp ce cealalta jumatate nu a putut anticipa o perioada, insa pentru aproape 60% criza economico-financiara si-a aratat primele semne incepand cu noiembrie 2008. Ca perceptie, pentru trei din patru companii din Romania, criza economica este echivalenta cu scaderea cererii pentru produsele sau serviciile oferite.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online