Firmele de leasing nu se multumesc doar cu masina si cu ratele deja platite
Data publicarii: 31-03-2009 | Finante-BanciClientii raman datori chiar si dupa revanzarea masinii, daca firma iese pe pierdere. Criza financiara a condus la un dezechilibru total pe piata auto, companiile de leasing intampinand mari dificultati, mai ales ca numarul celor aflati in imposibilitate de a-si mai achita ratele a crescut. Incercand sa se gaseasca o solutie, se poate opta pentru revanzarea masinii. Totusi, aceasta nu este o solutie prea buna pentru ca daca firmele de leasing ies in pierdere dupa revanzarea masinii clientii le raman datori.
"Conform reglementarilor in vigoare, o companie de leasing, dupa ce revinde bunul si inregistreaza o pierdere din aceasta activitate, urmeaza sa isi recupereze pierderea de la client, indreptandu-se catre acesta prin mijloace legale", a precizat directorul general al VB Leasing Romania, Liviu Serban. Cu toate acestea, Serban a avertizat ca este important, totusi, ca situatiile de recuperari de bunuri sa fie evitate de catre clienti.
In cazul unui client care nu-si mai poate plati ratele, VB Leasing "face o analiza detaliata de risc pentru a-i putea oferi acestuia cea mai buna solutie pentru perioada de impas". "Aceste solutii includ reesalonarea ratelor si perioade de gratie, desigur in functie de fiecare caz in parte", spune seful VB Leasing. Lipsa lichiditatilor reprezinta principala cauza pentru care companiile nu-si mai pot plati ratele. In cazul persoanelor fizice, "poate fi vorba de lipsa fondurilor datorate disponibilizarilor sau reducerilor salariale cauzate de situatia economica actuala", a explicat Serban. In ceea ce priveste revanzarea bunurilor recuperate de la clientii rau-platnici, VB Leasing are o platforma B2B, "care ofera posibilitatea de a avea in permanenta stocul afisat online, preturile practicate fiind extrem de competitive", a mai spus directorul firmei.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online